Informatör
Svenska Afghanistankommittén / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Afghanistankommittén i Stockholm,
Örebro,
Växjö,
Karlskrona,
Göteborg eller i
hela Sverige Svenska Afghanistankommittén söker Informatör
Vår nuvarande informatör har efter åtta år beslutat sig för att söka nya utmaningar och därför anställer vi nu en efterträdare som har gott handlag både vad gäller text- och bildspråk. Du är en erfaren webbredaktör, bra på textredigering och kan snabbt ta fram informationsmaterial i form av presentationer, broschyrer, annonser och rapporter. Du har vana av att arbeta med InDesign och Photoshop, du har ett gott öga för design och är van att arbeta inom ramen för en grafisk profil. Du har erfarenhet av att söka medel för informationsarbete och sköta uppföljning och rapportering gentemot givare. Du är utåtriktad och skapar goda kontakter med dina medarbetare och leverantörer. Du är strukturerad och noggrann med sinne för detaljer både vad gäller informationsarbetet och ekonomisk planering, uppföljning och rapportering. Du kommer arbeta i nära samarbete med vår andra informatör som arbetar med press, media, PR, kommunikationsstrategiska frågor samt utåtriktade events, samt med vår insamlingsansvarige, föreningshandläggare och skolhandläggare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ansvar för att ta fram informationsmaterial
• Ansvar för SAKs hemsida
• Ansvar för SAKs grafiska profil
• Ansvar för produktion av trycksaker i enlighet med den grafiska profilen
• Vara redaktör för SAKs tidning Afghanistan-nytt
• Förbereda ansökningar om särskilda medel för informationsaktiviteter
• Återrapportera särskilda medel för informationsaktiviteter
• Delta i SAKs utåtriktade arbete med att informera om Afghanistan och SAK:s arbete
• Bidra till arbetsplan och budget inom området, sköta kontering, ekonomisk uppföljning och rapportering
Publiceringsdatum2011-12-21Kompetenser• Media, kommunikations och/eller journalistutbildning, eller liknande jämförbara kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Fem års relevant yrkeserfarenhet med liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av planering, budgetarbete och rapportering
• Dokumenterad god uttrycksförmåga i tal och skrift på svenska och engelska
• Utmärkt datorvana, MS Office, Adobe CS-paketet, erfarenhet av arbete med CMS-verktyg (Wordpress)
Meriter
• Erfarenhet av arbete i en förtroendemannastyrd organisation, folkrörelse eller NGO
• Kunskap om Afghanistan
• Erfarenhet av bistånd och utvecklingssamarbete
Tillträde1 mars 2012.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. SAK tillämpar 6 månaders provanställning.
Placering vid SAKs kansli i Liljeholmen några minuters promenad från T-banan och tvärbanan.
Så ansöker duSAK bedriver ett medvetet jämställdhets- och mångfaldsarbete och vill särskilt uppmuntra män och personer med annan etnisk bakgrund än svensk att söka anställningen.
Skicka ansökan i form av personligt brev och CV till
application.sca@sak.se senast den 15 januari 2012.
För ytterligare information om arbetsuppgifterna kontakta Markus Håkansson, Informatör tel. 08-545 818 45 eller Johanna Fogelström, Sverigechef tel. 08-545 818 58, övriga frågor kontakta Eva Engelsöy, personalhandläggare tel. 08-545 818 44.
Mer information om SAK finns på vår hemsida
www.sak.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-15
Ange följande referens när du ansöker: Informatör
Ansökan kan skickas till e-postadress:
application.sca@sak.seFöretagSvenska Afghanistankommittén
AdressSvenska Afghanistankommittén
Trekantsvägen 1, 6tr
11743 STOCKHOLM
KontorsadressTrekantsvägen 1
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 818 44
E-postadress:
eva.engelsoy@sak.se Jobbnummer 1111524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.