Informatör

Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

INFORMATION ROSENBAD
Information Rosenbad är Regeringskansliets gemensamma enhet för information och kommunikation. Enheten samordnar övergripande information om regeringens arbete och Regeringskansliets verksamhet och ansvarar för samordning och utveckling av Regeringskansliets webbplatser, intranät, grafiska profil samt Rosenbads presscenter. Enheten producerar tryckt informationsmaterial, myndighetens interntidning och genomför mötesarrangemang för interna och externa målgrupper. Till uppdraget hör också att samordna svar på mediefrågor om Regeringskansliets verksamhet. Information Rosenbad har två sektioner och 25 medarbetare.
FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN
Regeringskansliet består av Statsrådsberedningen, de tolv departementen och Förvaltningsavdelningen och har till uppgift att bereda regeringens ärenden samt i övrigt biträda regeringen och statsråden i deras verksamhet. Regeringskansliet har ca 4 500 anställda. Förvaltningsavdelningen har ca 700 anställda och ska ge stöd och service åt departementen och kommittéerna i administrativa frågor.
Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på www.regeringen.se
INFORMATION ROSENBAD SÖKER INFORMATÖR
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att ansvara för enhetens medie- och krisberedskapsarbete. I mediearbetet, som framför allt är reaktivt, ingår att samordna svar på frågor från press, radio och tv om myndigheten Regeringskansliet. Arbetet med krisberedskap innebär att du planerar och genomför insatser inom detta område. Du kommer även att delta i projekt och i den löpande verksamheten. Perspektivet är både internt och externt.
Exempel på arbetsuppgifter är att:
• Ta emot frågor om Regeringskansliets verksamhet från medier och säkerställa att dessa besvaras på bästa sätt. Stödja Förvaltningsavdelningens medarbetare i deras mediekontakter.
• Handlägga och utveckla enhetens arbete med krisberedskap.
• Ta fram underlag till enhetens svar på frågor under beredning.
Vi söker dig som har högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig.
Vidare har du erfarenhet av arbete som pressinformatör och/eller som pressekreterare vid större myndighet, organisation eller företag alternativt erfarenhet som informatör med stor vana vid mediekontakter.
Du är en utmärkt skribent och får gärna ha arbetat redaktionellt, helst som nyhetsreporter med vana att nyhetsvärdera.
Du har erfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera informationsinsatser med gott resultat.
Meriterande är erfarenhet från arbete med krisberedskapsfrågor.
Som person är du strategisk, strukturerad och inriktad på att samarbeta och leverera.
Vi förutsätter att du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska och ser gärna att du kan ytterligare något språk.
Mer information om arbetsuppgifter lämnas av enhetschef Mari Ternbo, tel. 08-405 36 31, och om anställningsvillkor lämnas av personalhandläggare Anna Sundquist, tel. 08-405 40 64.
Fackliga företrädare är Per Hellman för ST och Anna Malmberg-Ekdahl för SACO. Båda nås via växeln, tel. 08-405 10 00. Facklig företrädare för SEKO är Helena Johansson som nås på tel. 08-454 84 44.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuella löner. Registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer att göras.
Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Välkommen med din ansökan ansökan inklusive meritförteckning senast 2008-10-19. Skicka den till nedanstående adress eller med e-post till jobb@adm.ministry.se . Märk din ansökan med ref.nr. FA2008/1669/FAPA
Skicka inga betygskopior. Dessa vill vi att du tar med dig om du blir kallad till intervju.

Publiceringsdatum
2008-09-25

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-19
Upplysningar lämnas av:
Anna Sundquist
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@adm.ministry.se
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Sundquist, 08-4054064

Företag
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen

Adress
Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen
10333 STOCKHOLM

Jobbnummer
319378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet, Förvaltningsavdelningen: