Informatör

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall eller i hela Sverige

Gävleborgs län omfattar 10 kommuner med ca 275 000 invånare och Polismyndigheten har ca 600 anställda. Polismyndigheten i Gävleborgs län befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede med att införa och utveckla arbetsmetoder som bygger på underrättelsebaserade operativa beslut. Myndigheten har också stort fokus på att vidareutveckla ett brottsförebyggande arbete, i nära samarbete med andra samhällsfunktioner.
Värderingar
Polisens värderingar är viktiga i alla möten - internt såväl som externt - mellan arbetskamrater, med brottsoffer, besökare, och gärningsmän. Vi arbetar med att tydliggöra vilka värderingar som ska vara vår ledstjärna. Alla polisanställda, omkring 26.000, har möjlighet att bidra, i det utvecklande arbetet.
God kommunikation - en förutsättning
God kommunikation, kvalitetssäkrad och snabb information, är förutsättningar för att skapa engagemang inom organisationen. Externt önskar vi sprida en relevant bild av vår verksamhet, så väl som att vårda och stärka förtroendet för Polisen. På Rikspolisstyrelsen pågår ett omfattande arbete för att stödja det arbetet. För att kunna möta kommunikations- och informationsbehovet förstärker nu myndigheten den länsövergripande resursen, informationsenheten.
I din funktion som informatör kommer du bland annat att
• självständigt utforma texter, såväl som att bearbeta andras
• göra svåra texter tydliga, genom språkdräkt och layout
• löpande publicera artiklar, dokument på vår interna och externa webbplats
Självklart bidrar du också till att utveckla vår verksamhet, främst via våra viktigaste kanaler för skriftlig information: vårt intranät, vår externa webbplats www.polisen.se och vår personaltidning Polis Xet.
Du får en gedigen introduktion, eftersom det är av största vikt att du får en bred bild av, och en god förståelse för, vår komplexa verksamhet.
Du kommer att arbeta på en enhet med en informationschef, samt två informatörer med olika ansvarsområden. Eftersom enheten är liten ställs höga krav på flexibilitet och mångsidighet, med många rutinmässiga uppgifter. Tempot är ofta högt och arbetsbelastningen kräver hård prioritering. Samtidigt erbjuder enheten en varierad, kreativ, utvecklande och stimulerande arbetsmiljö, med mycket stora möjligheter att påverka. Självständighet är lika viktigt som laganda.
Utveckling av ledningskommunikation, lansering av nya webbplatser och Polisens nya radiokommunikationssystem är bara några av omfattande förändringar som väsentligt påverkar vårt arbete med informations- och kommunikationsfrågor.
Kunskapskrav
Du ska ha
• mycket god skriftlig kompetens, känsla för stilistisk och layout
• erfarenhet av att arbeta med publiceringsverktyg för webbplatser
• erfarenhet av att arbeta med program för bildhantering
• mycket god kompetens i word- och powerpoint
Meriterande är om du har
• pedagogisk bakgrund
• arbetat med Episerver, InDesign och Photoshop
• arbetat med tillgänglighetsfrågor inom området kommunikation
• studerat kommunikation, på högskolenivå eller motsvarande.
Egenskaper och förhållningssätt
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Ditt sätt inbjuder till dialog, vilket underlättar ditt arbete. Du är nyfiken och tydlig. Du inbjuder till återkoppling, eftersom du ser den som en utgångspunkt för din egen utveckling. Du har en känsla för helheter och struktur. Du har god förmåga att göra väl avvägda prioriteringar. Att arbeta för tydlighet, enhetlighet och långsiktighet är självklart för dig. Du räds inte för rutinmässiga uppdrag, samtidigt som du utmanas av att ansvara för uppdrag.

Publiceringsdatum
2008-05-09

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Dagtid, med visst behov av arbetstid.

Ersättning
Fast lön
Individuell lön tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-21
Ett personligt brev, CV och referenser, märkt med diarienummer A 713-2825/08 ska ha inkommit till Polismyndigheten i Gävleborgslän, HR-enheten, Box 625, 801 26 GÄVLE senast 21 maj 2008.
Ange följande referens när du ansöker: Diarienummer: A 713-2825/08
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Chefen för informationsenheten:
Ulrika Hjerpe, tel: 026-65 52 51, mobil: 070-202 9

Facklig kontakt
OFR/P Gudhrun Unogård, tel: 026-655144
OFR/S Lena Bogren, tel: 026-655228
Jusek Ann-Christin Thunell, tel: 026-655322

Företag
Polismyndigheten i Gävleborgs län

Adress
Polismyndigheten i Gävleborgs län
Box 625
80126 GÄVLE

Kontorsadress
S:a Centralgatan 1

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 026-655000
E-postadress: polismyndigheten@gavleborg.police.se

Jobbnummer
217047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: