Informationsassistent med erfarenhet av webbpublicering
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av publicering på intranät och extern webb i ett större internationellt företag? Vill du arbeta operativt med intern och extern kommunikation? Vi på Adecco Automotive Professionals har ett uppdrag som informationsassistent hos en av våra kunder inom fordonsbranschen.
Hur ser din arbetsdag som informationsassistent ut?
I rollen som informationsassistent kommer du att ha det huvudsakliga ansvaret för att publicera framför allt färdigskapat material på intranät och på den externa webben. Du kommer vara en viktig person i den dagliga publiceringen av nyheter och är även delaktig i webbutvecklingen på längre sikt. I din tjänst ingår vidare att analysera och mäta vår kunds närvaro på lntranät och Internet, och att agera utifrån statistik och analyser.
Uppdraget är med start i januari 2014 och förväntas pågå till och med augusti 2014. Uppdraget är på heltid måndag - fredag. Du kommer att få en anställning som konsult hos Adecco och bli uthyrd till vår kund.
Vem trivs här?
Du som tidigare har arbetat med publicering på intranät och extern webb i ett större internationellt företag har det som krävs för att snabbt komma in i dina nya arbetsuppgifter! Är du dessutom skicklig på att hitta snygga grafiska lösningar och är intresserad av webbutveckling så kommer du att känna dig som hemma samtidigt som du utmanas och tar nya kliv. Det är meriterande om du har erfarenhet av Photoshop, Sharepoint samt SiteCore eller liknande CRM-program. Givetvis behärskar du Officepaketet. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Är du snabb, självgående och har lätt för att samarbeta samt trivs med att publicera i ett högt tempo så kommer du snabbt in i din nya tjänst. Du är vidare lösningsfokuserad, van att leverera under hög press och med stor flexibilitet. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten påbörjas i januari men skall fastställas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig via formuläret nedan.
Vid frågor om tjänsten kontakta Rekryteringsansvarig Helena Åhs på tel: 031 - 725 45 16.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2013-11-15Arbetstider och omfattningHeltid.
ErsättningFast lön.
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Åhs (rekryteringsansvarig)31-725 45 16
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Götgatan 11
41105 GÖTEBORG
Jobbnummer 1703576
Observera att sista ansökningsdag har passerat.