InfoCare söker omgående en helpdesktekniker

InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "InfoCare söker omgående en helpdesktekniker" (publicerad 2012-03-02) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

InfoCare söker omgående en helpdesktekniker för uppdrag hos kund i Stockholm
Nordens ledande IT service företag - InfoCare säljer kunskap som hjälper våra partner att erbjuda sina kunder en problemfri IT-vardag. Vi är helt oberoende och samarbetar med många ledande leverantörer, systemintegratörer och återförsäljare, både stora och små som behöver en stark partner. Vi är auktoriserade servicegivare till de ledande fabrikaten på den nordiska marknaden.
Arbetet som helpdesktekniker innebär att ge support via telefon, e-post och fjärrstyrning till användare. Du kommer att tillsammans med övriga helpdesktekniker ansvara för att snabbt och effektivt registrera och lösa kundernas problem samt dokumentera detta i kundens ärendehanteringssystem.
Vi söker dig som har gymnasialutbildning inom IT och gärna även en vidareutbildning som exempelvis en KY/YH utbildning inom detsamma. Du är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ, samtidigt som det är av stor vikt att du har lätt för att samarbeta med andra. Arbetet kräver att du har god förmåga att planera, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du har minst ett års erfarenhet av IT-support i 1st line och vill gärna fortsätta att arbeta med liknande arbetsuppgifter.
Du har god kunskap och kännedom om:
• Ms operativsystem, (XP/Vista och Win7)
• Ms Office
• Ms Active Directory
• Ms Exchange
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du är öppen och positiv som person. Det är viktigt att du har en utpräglad servicekänsla och god förmåga att hantera tillfälliga arbetsanhopningar. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av arbete i helpdesk samt att du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat.
Välkommen med din ansökan, märkt "Helpdesktekniker" till lotta.blanck@infocare.se . Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att bifoga CV och personligt brev.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
"InfoCare ska leverera tjänster för hård- och mjukvara som gör att våra partner kan leverera och underhålla IT-lösningar och elektronik till sina kunder på utsatt tid."
Som ledande och helt oberoende serviceleverantör till såväl företag och organisationer som till konsumentmarknaden, erbjuder InfoCare ett helt spektra av moderna servicetjänster för IT och konsumentelektronik. InfoCare samarbetar med framgångsrika och marknadsledande tillverkare, outsourcingföretag, elektronikkedjor och varuhus. Tack vare våra 77 serviceorter, 8 verkstäder, 2 200 medarbetare och över 300 certifierade tekniska kurirer täcker vi hela Norden och når de flesta större städer inom 2 timmar.

Publiceringsdatum
2011-12-02

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-31
Ange följande referens när du ansöker: Helpdesktekniker
Ansökan kan skickas till e-postadress: lotta.blanck@infocare.se

Kontakt
Lotta Blanck, lotta.blanck@infocare.se

Företag
InfoCare Service AB

Adress
InfoCare Service AB
Box 20016
16102 BROMMA

Kontorsadress
Karlsbodavägen 39

Kontaktuppgifter
E-postadress: lotta.blanck@infocare.se

Jobbnummer
1096507

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare Service AB: