InfoCare söker omgående en helpdesktekniker
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige InfoCare söker omgående en helpdesktekniker för uppdrag hos kund i Stockholm
Nordens ledande IT service företag - InfoCare säljer kunskap som hjälper våra partner att erbjuda sina kunder en problemfri IT-vardag. Vi är helt oberoende och samarbetar med många ledande leverantörer, systemintegratörer och återförsäljare, både stora och små som behöver en stark partner. Vi är auktoriserade servicegivare till de ledande fabrikaten på den nordiska marknaden.
Arbetet som helpdesktekniker innebär att ge support via telefon, e-post och fjärrstyrning till användare. Du kommer att tillsammans med övriga helpdesktekniker ansvara för att snabbt och effektivt registrera och lösa kundernas problem samt dokumentera detta i kundens ärendehanteringssystem.
Vi söker dig som har gymnasialutbildning inom IT och gärna även en vidareutbildning som exempelvis en KY/YH utbildning inom detsamma. Du är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ, samtidigt som det är av stor vikt att du har lätt för att samarbeta med andra. Arbetet kräver att du har god förmåga att planera, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du har minst ett års erfarenhet av IT-support i 1st line och vill gärna fortsätta att arbeta med liknande arbetsuppgifter.
Du har god kunskap och kännedom om:
• Ms operativsystem, (XP/Vista och Win7)
• Ms Office
• Ms Active Directory
• Ms Exchange
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du är öppen och positiv som person. Det är viktigt att du har en utpräglad servicekänsla och god förmåga att hantera tillfälliga arbetsanhopningar. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av arbete i helpdesk samt att du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat.
Välkommen med din ansökan, märkt "Helpdesktekniker" till
proffsit@infocare.se . Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att bifoga CV och personligt brev.
Denna tjänst ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du är anställd av InfoCare Proffs IT, och jobbar som konsult ute hos vår kund. InfoCare Proffs IT erbjuder dig ett stimulerande arbete där du får möjlighet till intressanta uppdrag på attraktiva företag och som konsult hos oss har du månadslön, friskvårdsbidrag och du omfattas även av försäkringar och företagshälsovård.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
"InfoCare ska leverera tjänster för hård- och mjukvara som gör att våra partner kan leverera och underhålla IT-lösningar och elektronik till sina kunder på utsatt tid."
Som ledande och helt oberoende serviceleverantör till såväl företag och organisationer som till konsumentmarknaden, erbjuder InfoCare ett helt spektra av moderna servicetjänster för IT och konsumentelektronik. InfoCare samarbetar med framgångsrika och marknadsledande tillverkare, outsourcingföretag, elektronikkedjor och varuhus. Tack vare våra 77 serviceorter, 8 verkstäder, 2 200 medarbetare och över 300 certifierade tekniska kurirer täcker vi hela Norden och når de flesta större städer inom 2 timmar.
Publiceringsdatum2012-03-02Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: Helpdesktekniker
Ansökan kan skickas till e-postadress:
proffsit@infocare.seFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Box 20016
16102 BROMMA
KontorsadressKarlsbodavägen 39
KontaktuppgifterE-postadress:
proffsit@infocare.se Jobbnummer 1174562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.