InfoCare söker erfarna servicedesktekniker
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "InfoCare söker erfarna servicedesktekniker" (publicerad 2012-03-27) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige InfoCare söker erfarna servicedesktekniker till uppdrag hos kund i Stockholmsområdet
Nordens ledande IT service företag - InfoCare säljer kunskap som hjälper våra partner att erbjuda sina kunder en problemfri IT-vardag. Vi är helt oberoende och samarbetar med många ledande leverantörer, systemintegratörer och återförsäljare, både stora och små som behöver en stark partner. Vi är auktoriserade servicegivare till de ledande fabrikaten på den nordiska marknaden.
Arbetet inom servicedesk innebär support via telefon, mail och fjärrstyrning till företagets kunder. Du kommer ingå i ett team tillsammans med andra i servicedesk och arbetsuppgifterna innefattar felsökning av hård och mjukvara på pc, skrivare och kringutrustning, installation av program samt diverse kommunikationsproblem.
Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av liknande arbete i 1st eller 2nd line support. Du är van vid att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats.
För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i:
• Windows XP / 7
• Citrix
• Active Directory
• Ms Office
Det är meriterande om du har en KY alternativt YH utbildning inom IT.
Vi lägger stor vikt vid din sociala kompetens och du är du serviceinriktad, ordningssam och stresstålig. Det är viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och kan kommunicera såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.
Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att bifoga CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan, märkt "Servicedesktekniker" till
lotta.blanck@infocare.se .
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
"InfoCare ska leverera tjänster för hård- och mjukvara som gör att våra partner kan leverera och underhålla IT-lösningar och elektronik till sina kunder på utsatt tid."
Som ledande och helt oberoende serviceleverantör till såväl företag och organisationer som till konsumentmarknaden, erbjuder InfoCare ett helt spektra av moderna servicetjänster för IT och konsumentelektronik. InfoCare samarbetar med framgångsrika och marknadsledande tillverkare, outsourcingföretag, elektronikkedjor och varuhus. Tack vare våra 77 serviceorter, 8 verkstäder, 2 200 medarbetare och över 300 certifierade tekniska kurirer täcker vi hela Norden och når de flesta större städer inom 2 timmar.
Publiceringsdatum2011-12-02KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-31
Ange följande referens när du ansöker: Servicedesktekniker
Ansökan kan skickas till e-postadress:
lotta.blanck@infocare.seKontaktLotta Blanck,
lotta.blanck@infocare.seFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Box 20016
16102 BROMMA
KontorsadressKarlsbodavägen 39
KontaktuppgifterE-postadress:
lotta.blanck@infocare.se Jobbnummer 1096480
Observera att sista ansökningsdag har passerat.