InfoCare Proffs IT söker erfarna supporttekniker

InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

Nordens ledande IT service företag - InfoCare säljer kunskap som hjälper våra partner att erbjuda sina kunder en problemfri IT-vardag. Vi är helt oberoende och samarbetar med många ledande leverantörer, systemintegratörer och återförsäljare, både stora och små som behöver en stark partner. Vi är auktoriserade servicegivare till de ledande fabrikaten på den nordiska marknaden.

InfoCare Proffs IT söker dig som vill arbeta som onsite tekniker. Arbetet innebär primärt att bistå kunder med IT-support via helpdesk och onsite. I arbetsuppgifterna ingår support av verksamhetsspecifika applikationer, kontoadministration och felsökning, installationer och konfigurationer. Du kommer även kontinuerligt att arbeta med förbättringsåtgärder för att kunna ge kunderna förstklassig teknisk support. Tempot på arbetsplatsen är tidvis högt och för rätt person kommer arbetet att vara både stimulerande och utvecklande.

För tjänsten krävs att du har mycket goda tekniska kunskaper inom

• Windows operativsystem (XP, Vista, 7)
• Ms Office
• Active Directory
• Exchange
• Citrix
• Windows server 2003/2008

Vi söker dig som har har minst ett års erfarenhet av teknisk support/helpdesk och i grunden en gymnasie- eller KY-utbildning inom IT. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en strukturerad, självständig och serviceinriktad person som är duktig på problemlösning och kommunikation. Du har ett stort IT-intresse och du måste tycka om högt tempo och självständigt arbete. Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift är ett krav, övriga språkkunskaper inom de nordiska språken ses som meriterande. B-körkort är ett krav.

Skicka din ansökan, märkt "onsite support" till proffsit@infocare.se Bifoga CV och personligt brev där dina tekniska kompetenser tydligt framgår och varför just du passar för denna tjänst.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

"InfoCare ska leverera tjänster för hård- och mjukvara som gör att våra partner kan leverera och underhålla IT-lösningar och elektronik till sina kunder på utsatt tid."

Som ledande och helt oberoende serviceleverantör till såväl företag och organisationer som till konsumentmarknaden, erbjuder InfoCare ett helt spektra av moderna servicetjänster för IT och konsumentelektronik. InfoCare samarbetar med framgångsrika och marknadsledande tillverkare, outsourcingföretag, elektronikkedjor och varuhus. Tack vare våra 76 serviceorter, 8 verkstäder, 2 200 medarbetare och över 300 certifierade tekniska kurirer täcker vi hela Norden och når de flesta större städer inom 2 timmar.

Publiceringsdatum
2012-03-27

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: support/helpdesk
Ansökan kan skickas till e-postadress: proffsit@infocare.se

Företag
InfoCare Service AB

Adress
InfoCare Service AB
Box 20016
16102 BROMMA

Kontorsadress
Karlsbodavägen 39

Kontaktuppgifter
E-postadress: proffsit@infocare.se

Jobbnummer
1197987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare Service AB: