Inflight Service söker driven HR Assistant
Inflight Service / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inflight Service i Skövde,
Tibro,
Härryda,
Göteborg,
Nyköping eller i
hela Sverige Inflight Service är ett av norra Europas ledande företag inom Travel Retail och Tax Free där vi arbetar med starka och välkända varumärken från internationella leverantörer. Våra kunder återfinns inom flygbolag, färjelinjer och flygplatser där vi tillhandahåller tjänster och lösningar inom inköp, packning, logistik/distribution och marknadsföring/försäljning. Vi äger och driver även en egen butikskedja på flygplatser och på färjelinjer under namnet Euroshop. Omsättningen 2012 var ca 2 miljarder SEK med ca 300 anställda i sex länder. Vårt huvudkontor är beläget på Arlanda flygplats och vår centrala packnings- och lagerenhet finns i Tibro.Din profil
Personen vi söker efter har en relevant HR-utbildning och det är meriterande med ett par års arbetslivserfarenhet. Har du tidigare arbetat inom någon slags volym rekrytering så är det ett plus.
Detta är i grund och botten en administrativ roll inom HR området men det kommer också finnas inslag av andra HR relaterade arbetsuppgifter. Det är av stor betydelse att du som söker är duktig på Excel och snabbt kan lära dig olika affärs/HR system. Därmed ställer vi också höga krav på datorvana då all informationslagring och dokumentation hanteras digitalt.
Publiceringsdatum2013-12-20ArbetsuppgifterInflight Service i Tibro har en stor bemanning som kommer och går beroende av säsong och HR har en stor uppgift att kunna säkerställa denna bemanning via rekryteringsprocesser, upplärning och introduktion. Huvuduppgiften kommer därför under jan-maj vara att stötta HR Manager i dessa processer kombinerat med arbetsuppgifter som tex Inflight Service Academy, personalhandbok, schemaläggning, enklare personalärenden osv.
Tjänsten kräver en självständig och strukturerad arbetsmetodik. Som person är du är snabblärd, vågar ta egna beslut och stresstålig. Du är en person som snabbt kommer framåt i dina arbetsuppgifter men med en hög kvalité och levererar i rätt tid. Du kommer rapportera till HR Manager i Tibro.
Vi är ett värderingsstyrt företag där vi mäts efter följande värderingar: TILLIT, ANSVAR, ARBETSGLÄDJE, AFFÄRSMANNASKAP OCH KUNDNYTTA
Tjänsten är placerad i Tibro där Inflight Service har sin logistik och produktionsverksamhet och vi har ett mål att vara Skaraborgs bästa arbetsgivare. Vi är mellan 100-180 anställda beroende av säsong. Vårt huvudkontor ligger på Arlanda (Sthlm) För rätt person finns stora möjligheter till utveckling och man får arbeta i en föränderlig miljö med högt i tak och stort eget ansvar.
Vi kommer börja hantera ansökningar efter vecka 2 och därefter sker intervjuer löpande. Bakgrundskontroll sker på alla våra anställda och görs i samband med en eventuell anställningen.
Tjänsten är en heltidsanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.
All ansökning sker via vår hemsida
http://www.inflightservice.se/Career.html och bifoga ett CV innehållande personligt brev tillsammans med din meritförteckning i ett (1) dokument.
Vid frågor om tjänsten kan du maila HR Manager Ida Bertilsson på
ida.bertilsson@inflightservice.seVi eftersträvar en jämn könsfördelning på alla befattningar. Förutom jämställdhet eftersträvar Inflight Service en ökad mångfald på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika etnisk bakgrund. Utdrag ur belastningsregistret och kreditupplysning sker innan anställning.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInflight Service
AdressInflight Service
Tullvägen 2B
19046 Stockholm
Jobbnummer 1735380
Observera att sista ansökningsdag har passerat.