Inera söker en supporttekniker

Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm, Österåker, Lund eller i hela Sverige

Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner. Bolaget ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen på Södermalm i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Ineras interna IT-support, som i dagsläget stödjer ca 450 användare, behöver ytterligare medarbetare. Uppdraget består primärt av att hantera ärenden kring kontohantering, nätverk, AD, O365, licenshantering och användarstöd i form av felsökning eller hantering av utrustning. Arbetsuppgifter innebär att ta emot, prioritera och lösa eller eskalera inkomna ärenden, följa upp och återkoppla till medarbetaren gällande lösningar och status på ärendena samt vara första kontakt när medarbetaren kontaktar IT supporten.

Publiceringsdatum
2020-03-26

Dina arbetsuppgifter
• Hantera driftrelaterade ärenden för våra interna stödverktyg och vår interna driftmiljö (Office365, Windows och Linux servrar)
• Planera, strukturera och följa upp aktiviteter.
• Hantera ärenden och felsöka inom Active Directory, SCCM och Azure.
• Felsöka och förbättra nyttjandet av Office365 och Teams samt andra liknande produkter
• Följa upp avtal och att beställningar realiseras enligt överenskommelse.
• Bidra med kompetens t.ex. upphandlingar eller initiativ/interna projekt.
• Kontinuerligt arbeta med förbättringar för att öka nyttan våra medarbetare och
• Inera. Avlasta 1st line vid behov


Kunskapskrav:

• Minst 3 år erfarenhet av IT support
• Minst 3 år erfarenhet av O365
• Minst 3 år erfarenhet av att ha arbetat med drift i komplexa miljöer
• Dokumenterad driftkompetens

Kunskaper/Erfarenheter inom ITIL och/eller e-klient är meriterande.

Dina egenskaper:

• Du ska gilla att ge god service, vara självständig och ta egna initiativ.
• Vi vill att du ska vara uttalat lösningsfokuserad och brinna att för användarsupport.
• Ineras interna IT-support är en servicefunktion som supporterar olika typer av människor och därför bör du ha en utvecklad social förmåga.
• Du är nyfiken och vill lära dig nytt samt förstå hur saker hör ihop och påverkar varandra.
• Du prioriterar och är van vid att hantera många saker samtidigt. Du har lätt för att se vad som behöver göras och ser till att det blir gjorda, själv eller tillsammans med andra om så behövs.
• Du har tålamod och är kundorienterad.
• Du gillar att arbeta tillsammans i ett litet sammansvetsat team där alla hjälper varandra.
• För uppdraget krävs ett stort tålamod med såväl människor som med teknik.
• Du har alltid ett positivt och respektfullt bemötande oavsett ärende.

Tjänsten är på heltid i våra lokaler i Stockholm

Frågor om tjänsten?

Sektionschef Maria Walkenström, 076-762 77 13

HR-generalist Nina Ingren, 070-327 70 30

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inera AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inera AB (org.nr 556559-4230)

Jobbnummer
5167688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: