Industriarbetsgivarna söker Administratör

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arbetsgivarförbunden Stål och Metall Arbetsgivareförbundet, SveMin och SVEMEK, med totalt ca 600 medlemsföretag med 48.000 anställda, är medlemmar i Svenskt Näringsliv och har ett gemensamt servicebolag: Industriarbetsgivarna. Här samarbetar förbunden i frågor som rör service till medlemsföretagen, exempelvis juridisk rådgivning, fackliga förhandlingar, expertstöd, kurser och utbildningar anpassade till industriföretag. Inom SveMin finns även branschorganisationen för gruvnäringen i Sverige. Läs mer på www.industriarbetsgivarna.se

Vill du ha en arbetsdag fylld med varierade administrativa uppgifter och med en hel del kontakter?

Ditt arbete som administratör
Arbetsuppgifterna kommer bl a att innebära kurs- och mötesadministration för de utbildningar som vi erbjuder våra medlemmar, vilket innefattar allt ifrån marknadsföring till genomförande. Du kommer också att ansvara för olika medlemsärenden, både via telefon och rent administrativt. I rollen ingår även ett webbansvar, där du uppdaterar vår hemsida med bl a nyheter och information till våra medlemmar. Du kommer också att formulera egen text och redigera olika typer av artiklar och avtalstexter. Du kommer att ingå i en mindre grupp administratörer som alla arbetar med intern service och support till organisationen.

Vem trivs här?
Du som är en duktig administratör och som har en utåtriktad personlighet och
gillar när du självständigt får ansvara för dina arbetsuppgifter som du sköter med noggrannhet och struktur, samtidigt som du gärna samarbetar med andra. Vi tror också att du har ett glatt och prestigelöst förhållningssätt, vilket märks när du ger service till andra. Har du dessutom en god känsla för det svenska språket och kan bidra med egna initiativ är du precis den vi söker! Gymnasieutbildning, gärna med relevant inriktning, och flera års erfarenhet av administration är ett krav. Vi ser gärna att du har arbetat med något webbverktyg tidigare, men framförallt har du goda kunskaper i hela Office-paketet.

Vi erbjuder:
Hos oss får du ett omväxlande arbete i en liten trevlig organisation, belägen i ljusa, fina lokaler centralt i Stockholm city.

Sök redan idag!
Tjänsten som administratör ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden, sista ansökningsdag är den 6:e mars 2012. I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco och du söker genom att registrera dig på Adeccos? hemsida www.adecco.se, samt söker tjänsten via annonsen. Vid frågor om rekryteringsarbetet, kontakta rekryteringskonsult Annika Vermunt tel.08-598 981 81. Vid frågor angående registrering på hemsidan, kontakta vår kandidatsupport på tel.08-598 980 10.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2012-02-17

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
1162199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: