Indoor Sales Administrator sökes av Adecco!

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.
Nu söker vi tre Indoor Sales Administrators till uppdrag hos vår kund inom elektronikbranschen i Upplands Väsby.
Företagets Indoor Sales Group består idag av 18 personer vilka är indelade i fyra grupper. Vi söker nu tre personer till denna grupp, varav en även ska vara finsktalande.

Publiceringsdatum
2009-10-30

Arbetsuppgifter
Som Indoor Sales Administrator arbetar du med kundsupport, du hanterar ordrar, ger information om pris, leverans och lagerstatus. Vidare innefattar rollen uppgifter som att analysera order- och forecaststatus för att kunna ställa en mer kortsiktig prognos. Du är ansvarig för orderingången från kunder i Norden. Tjänsten innebär många kontakter, både internt och externt, och mycket handlar om att bygga långsiktiga relationer med kunder och vara den som sköter kommunikationen mellan kunderna och organisationen.

Erfarenheter
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och erfarenhet av orderhantering alternativt försäljning inom elektronik branschen, gärna från butiker som Onoff, Elgigant etc. Du har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, och vi ser gärna att du även har kunskap i något ytterligare nordiskt språk utöver svenska. Du behärskar Officepaketet utan problem, framförallt har du arbetat mycket i Excel.

Dina personliga egenskaper
Som person är du ambitiös och har en inre drivkraft. Du är effektiv och har en god förmåga att prioritera vid stora volymer. Vidare trivs du med att äga frågor och komma med förslag till förbättringar och lösningar vilket ställer krav på din analytiska förmåga. Du är prestigelös, serviceinriktad och flexibel, men när situationen kräver det kan du även säga nej.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten avser heltid med sedvanliga kontorstider. Uppdraget ska tillsättas omgående och är på lång sikt.
Är du intresserad?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig hos Adecco, följ denna länk: http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/default.asp?Page=vacancy/vacancyvisualiza tionbycandidate.asp?lVacancyIden=718068
För frågor om rekryteringen, kontakta Cilla Orban tel.08- 598 981 54.
För frågor om tjänsten, kontakta Åsa Wilhelmsson på tel. 08-598 986 45.
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
529495

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: