Incident- Och Problem Manager
Qualious AB / Datajobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Qualious AB i Ospecificerad arbetsort Vi på Qualious söker nu efter erfarna Incident och problem Managers till framtida tjänster hos våra kunder. Som Incident- och Problem Manager, hanterar du bland annat incidenter, rotorsaksanalyser och problemlösning för att säkerställa att förändringar i leveransmiljön bidrar till en ökad stabilitet och tillgänglighet i leveransen av kundens tjänster. I rollen kan du komma att leda olika tekniska grupperingar vid lösningar av incidenter samt hantera olika steg inom Problem Management enligt det standardiserade ramverk som finns för Service Management inom ITIL.
Arbetsuppgifterna kan innefatta följande:
Ansvar för beslut rörande prioriteringar och eskaleringar vid större incidenter som gäller leverans samt kommunikation både internt och externt.
Driva arbetet med att hantera hela driftcykeln för incidenter från eskalering till lösning samt dokumentera dessa för vidare arbete i problemlösning med rotorsaks utredning och vidare till permanent lösning.
Leda möten om Major Incident för att snabbt kunna komma fram till en lösning
Kommunicera kring problem med tekniker och chefer inom leveransen och lösningar eller alternative lösningar till kunder.
Leda utredning av komplexa tekniska problem där det krävs teknisk kunskap och djupanalyser för att kunna återställa tjänster tillsammans med tekniker.
Jobbar tillsammans med övriga leveransteam för att säkerställa arbetet med att ständigt förbättra tillgänglighet och stabilitet i produktionsmiljön.
Jobbar som moderator och konsulterande vid tekniska utmaningar.
Brinner du för IT Service Management (ITSM) och är Incident- och/eller Problem Manager? Är du en strukturerad, serviceinriktad och driven person? Då ser vi fram emot din ansökan!
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från en liknande roll och har en slutfört IT-inriktad utbildning. Du har ITIL Foundation certifikat och gärna också ett certifikat för Service Operation modulen. Du har god förståelse för ITIL/ITSM processer med kunskaper om olika delar som: Incident Management, Problem Management, Change Management och ITSM hantering i stort.Som person behöver du ha en god social förmåga, vara strukturerad och driven samt vara lyhörd för kundens önskemål. Flexibel, prestigelös och serviceminded är andra egenskaper som behövs. Du talar och skriver obehindrat på engelska och svenska. Fler spåk är meriterande.
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Som konsult hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. På Qualious finns även ett forum där våra anställda kan skapa kontakt och kommunicera.
Qualious startades för att hjälpa människor och företag att optimera sina förutsättningar för tillväxt genom skräddarsydda lösningar.
Vi är ett digitaliserat bemannings- och rekryteringsbolag som är miljövänligt och språkrikt. Vårt viktigaste mål är att hjälpa dig att hitta ditt drömjobb så snabbt och träffsäkert som möjligt genom skräddarsydda tjänster. Vår fokus ligger på att matcha rätt kompetens med rätt jobb oavsett om arbetet sker på distans eller direkt på plats.
Språkriktighet är också en mycket viktig del av vår affärsidé vilket öppnar upp vår träffsäkerhet samt gynnar det digitaliserade arbetssättet vi använder oss av. Vi fokuserar även 100% på att bolaget och alla involverade processer ska vara miljövänliga.
På Qualious bryr vi oss om och stärker individer, både våra anställda och de vi möter i vår vardag. Hos oss bidrar alla med personlighet, arbetsglädje och engagemang både hos våra kunder och i team Qualious.
Varaktighet, arbetstid
Omfattning: Heltid/enlig överenskommelse. Tillsvidare/visstid beroende på uppdrag. Start: Enligt överenskommelse Placering: Enligt överenskommelse Sista dag att ansöka är 31/1 2019 - Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Du ansöker genom qualious.com
Publiceringsdatum2018-12-12ErsättningLön. Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-31
Ange följande referens när du ansöker: Incident-och Problem Manager
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Änglahjort
katarina.anglahjort@qualious.comFöretagQualious AB
AdressQualious AB
Norra Skeppsbron 5b
80310 Gävle
KontorsadressNorra Skeppsbron 5 B 3TR
Jobbnummer 4506924
Observera att sista ansökningsdag har passerat.