Incident & Problem Manager till ledande IT-bolag
Talangjägarna AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Talangjägarna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2017-08-14Om tjänstenTalangjägarna söker för kunds räkning en Incident & Problem Manager. Rollen är helt ny och du kommer ha stora möjligheter att utforma rollen själv, komma med nya idéer och förbättra de processer som du agerar inom. Vår kund är ett stort konsultbolag som är ledande inom IT-infrastruktur. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Om rollen
Rollen som Incident & Problem Manager är helt ny och du kommer ha stora möjligheter att utforma rollen själv och komma med nya idéer. Som Incidental & Problem Manager kommer du att arbeta med Incident och Problem Management enligt ITIL. Du kommer att ingå i ett team som utöver dig består av en grupp med 2nd line servicetekniker som hjälper kunder att felsöka kring både hård- och mjukvarurelaterade incidenter.
I rollen som Incident & Problem Manager har du ett helhetsansvar för samtliga incidenter och har ett direkt ansvar för att driva Major Incidents. Du ansvarar även för att identifiera rotorsaken till varför vissa typer av incidenter och eskaleringar uppstått och förslår korrektiva åtgärder för hur man säkerställer att den typen av incident eller eskalering aldrig inträffar igen. I förekommande fall ansvarar du även för att ta fram en problemrapport att presentera för intern styrgrupp och kund.
Dina arbetsuppgifter kommer även bestå av:
• Bevaka och ansvara för framdrift i ärenden och säkerställa att ansvariga tekniker hanterar ärenden inom sina avtalade SLA-nivåer.
• Ansvara för Major Incidents och ta en sammanhållande roll för att säkerställa framdrift i dessa kritiska ärenden. Du ansvarar även för att informera och koordinera kundens olika intressenter (tex CXO:s, Incident Manager och tekniker) samt att koordinera och skapa en aktivitetsplan tillsammans med både Ateas och leverantörens tekniker som arbetar med ärendet. I efterhand sammanställer du en incidentrapport om händelseförloppet och presenterar för eventuell intern styrgrupp och för kund.
• Ansvara för och bemanna Incidents Managers telefonslinga och funktionsmaillåda under kontorstid.
• Ansvara för att identifiera brister i processer och rutiner, samt ta fram och implementera ständiga förbättringar gällande incidenthanteringen.
Kvalifikationer• Certifiering inom ITIL Foundation v3.
• Erfarenhet av arbete som Incident eller Problem Manager enligt ITIL
• Ett starkt driv och ett intresse för att jobba i situationer där "det brinner" och behövs snabba beslut och handlingskraftighet
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med processförbättringar och/eller erfarenhet av att leda team.
Om arbetsgivaren:
Vår kund är Sveriges ledande leverantör av IT-infrastruktur. Bolaget har en målmedveten satsning på sina medarbetares utveckling där företagskulturen präglas av lag- och framåtanda och sporras av högt uppsatta mål. På grund av storlek och bredd när det gäller IT-tjänster finns stora möjligheter att utveckla din egen roll i synnerhet men även bolaget och dess verksamhet i allmänhet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid TIllsvidare
ErsättningFast månadslön
Bra
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElin Björklund Norman
FöretagTalangjägarna AB
AdressTalangjägarna AB
Sandelsgatan 27
11534 Stockholm
KontorsadressSandelsgatan 27 11534 Stockholm
Jobbnummer 3640466
Observera att sista ansökningsdag har passerat.