Incident Manager till Polisen

Polismyndigheten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Vill du arbeta med IT-incidenter där du kan göra skillnad på riktigt? Har du ett brinnande intresse för teknik och är proffs på att kommunicera? Är du som person prestigelös, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga? Då kan vi ha jobbet för dig!

Som incident manager hos oss tror vi att du har en stor drivkraft, är stresstålig, social, duktig på att kommunicera i både tal och skrift. Därtill har du ett IT-intresse, är van vid att samarbeta och älskar att ge bra service.

Som medarbetare på Servicedesk kommer du att hantera incidenter i Polisens IT-miljö samt se till att varaktiga lösningar hittas på problemärenden. Vi lägger stor vikt på din förmåga att kommunicera, samarbeta, din drivkraft och uthållighet för att hitta lösningar på incidenter och problemärenden. Du säkerställer att verksamheten hålls informerade om incidenter och genomför incidentutredningar. Du tar fram statistik och följer upp inom incidentområdet samt vidareutvecklar Polisens incidenthantering utifrån influenser du får genom omvärldsbevakning och ständiga förbättringar.

Beskrivning av arbetsplatsen
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har ca 750 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.

Vi söker dig som har:
• Gymnasial utbildning
• Goda baskunskaper inom IT
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta som Incident Manager eller inom Incident Management
• Erfarenhet av att arbeta som Problem Manager eller inom Problem Management
• Certifierad inom ITIL och extra meriterande om du har djupare kunskap inom Service Transition och/eller Service operation
• Erfarenhet inom Servicedesk eller IT support
• Tidigare erfarenhet inom ledarskap

Som person är du:
• Ansvarsfull med en stor drivkraft och vill utvecklas
• Lösnings- och resultatorienterad
• Social och utåtriktad person med god kommunikations- och samarbetsförmåga
• Prestigelös och gillar att bedriva förändringsarbete
• Professionell i ditt dagliga arbete.
• En lagspelare som bidrar till ett bra samarbete med god stämning även i stressade och pressade situationer
• Serviceminded - du älskar att ge bra service

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningen
Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta chef Ewa Bårman, telefon 010-56 37410 Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422.

Publiceringsdatum
2018-07-03

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med hr.support@polisen.se

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 10e augusti 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.
Du skickar in din ansökan till jobb.na@polisen.se och ange diarienummer A339.467/2018

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-10

Företag
Polismyndigheten

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
4238812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: