Incident Manager till IT-avdelningen
Teracom AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Teracom AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Teracom Sverige är en nätoperatör som erbjuder tillförlitliga medie- och kommunikationslösningar. De huvudsakliga produktområdena är utsändning av tv och radio, datakom, inplacerings- och servicetjänster.
Teracom Sverige är en del av koncernen Teracom Group som är verksam i Sverige, Danmark och Finland med varumärkena Boxer, PlusTV och Teracom. Via nätbolagen erbjuds tjänster i den rikstäckande infrastrukturen i Sverige och Danmark. Via Boxer och PlusTV erbjuds hushållen betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland.
År 2010 omsatte Teracom Group cirka 3,8 miljarder kronor och hade drygt 700 anställda.
Teracom Sverige söker en Incident Manager med placering i vår Service desk på Kungsholmen, IT Operation & Managed Desktop.
Publiceringsdatum2012-02-01Dina arbetsuppgifterSom medarbetare i gruppen kommer du att arbeta i en stor och komplex miljö. Ditt ansvar kommer att infatta arbetsuppgifter såsom att driva incident-och problemärenden tills en lösning erhållits. Att kontinuerligt kommunicera med olika intressenter är således en av de viktigaste uppgifterna i ditt arbete. En del av ditt ansvar är att identifiera och minimera återkommande problem innan de skapar driftstörningar, varför uppföljning och analys av inträffade incidenter och störningar är en viktig del i arbetet.
Som servicedeskmedarbetare kommer du att arbeta med tekniska problem via telefon och mail. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med en härlig teamkänsla. Arbetet sträcker sig över koncernbolagen Teracom Group, Teracom Sverige, Boxer Sverige och Boxer Danmark.
Denna tjänst innehåller även en teamledande funktion. Där kommer du att få jobba sammanhållande för vårt Managed Desktop område med frågor kring desktop virtualisering, applikationspaketering, tekniska val och kontinuerlig förbättring av klientsituationen för våra medarbetare i Skandinavien. Grupperingen består idag av 4 medarbetare.
ProfilI den här befattningen är det viktigt att du är kommunikativ och drivande med en strukturerad förmåga.
Vi vill att du har IT-teknisk utbildning i botten och har arbetat ett antal år med klientsupport. Arbetsbelastningen är periodvis hög, varför det är viktigt att kunna prioritera och ta ansvar såväl i grupp som enskilt. Den huvudsakliga klientmiljön är baserad på Microsoftsprodukter så bra kunskap i dessa inkl styrsystemen är av högsta vikt.
Som person är du serviceminded och förstår vikten av att bra bemötande mot kund. Du är noggrann och ordningsam i ditt arbetssätt. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt kollegor i Skandinavien ser vi att du är en social person som har lätt för att kommunicera kring problem och lösningar på svenska som engelska såväl muntligt som skriftligt.
Arbetet är operativt och ställer höga krav på servicekänsla samt säkerhets- och sekretessmedvetande, då du bland annat ska tillse att uppställda krav på IT-säkerhet efterlevs. För denna tjänst genomförs registerkontroll innan anställning.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan och CV senast den 20:e februari. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Henrik Stenberg på 08-55542000.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTeracom AB
AdressTeracom AB
Box 1366
17227 Sundbyberg
Jobbnummer 1144716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.