Incident Manager / Itil / Ict Till Cygate

Bravura / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-01-25

Företaget
Cygate är specialiserade på systemintegration för IT och telekommunikation med över 700 medarbetare i Sverige.

Företaget är en del av Telia Company och har djup teknisk kunskap inom IT-infrastruktur samt är en molnleverantör med höga certifieringar. Kulturen präglas av starkt teknikintresse och en hög servicenivå.

Här erbjuds du en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling tillsammans med kompetenta kollegor. Cygate sitter i nybyggda lokaler i Arenastaden och i rollen som Incident Manager erbjuds du möjligheten att tillsammans med ditt team bygga upp en stark ITIL struktur.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Incident Manager har du det operativa ansvaret för inkommande prioriterade incidenter. Du har det yttersta ansvaret att incidenterna åtgärdas för att hela tiden säkerställa kundernas affärsverksamhet. I ditt ansvar omfattas även implementation, ständiga förbättringar och End to end ansvar för incident flödet. I teamet ingår dispatchers och, en Incident Manager samt Problem Manager. Ni arbetar i nära samverkan avseende förbättringsförslag mot tjänster/produkter med gemensam målbild att minimera återkommande incidenter i Cygates produktionsmiljö. Det finns stora möjligheter att du också får ikläda dig rollen som Problem Manager, och således arbeta med hela flödet.

Som Incident Manager på Cygate får du möjligheten att själv påverka vidareutvecklingen av funktionen, arbeta med spännande kunder och kompetenta kollegor. Cygate satsar på sina medarbetare där du ges möjligheten till kompetensutveckling genom utbildningar och certifieringar.


Kvalifikationer
• Dokumenterad erfarenhet inom ITIL
• Ett par års relevant erfarenhet där du antingen kommer från tekniker, support eller processhållet
• Meriterande om du idag arbetar med ITIL Management i rollen som Incident-, Problem-, eller Change Manager
• Meriterande med certifiering inom ITIL Foundation 3.0
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Som person är du metodisk i ditt arbetssätt och van att hantera stressiga situationer. Du trivs med att arbeta nära dina kunder och har en lösningsorienterad approach. Vidare är du duktig på att prioritera och har förmågan att fatta beslut. För att trivas hos Cygate har du hög social kompetens och ett starkt driv att fortsätta utvecklas. Där till identifierar du dig med ledorden:

• Dare to innovate by sharing ideas, taking risks and continuously learning
• Care for our customers by providing solutions that are adapted to their needs
• Simplify our operations by efficient processes and clear ownership

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ITIL, Incident Manager, Problem Manager, processledning, processutveckling, ICT, IOT, telekom, telecom, ITIL foundation, certifiering, processledare, Change Manager, Release Manager, incidenthantering, Incident Management

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonatan Hultman jonatan.hultman@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0184

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3283008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: