Incident Manager inom it-produktion

Skatteverket / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Har du en god känsla för service tillsammans med ett stort intresse för teknik och it? Har du tidigare erfarenhet som Incident Manager alternativt liknande yrkesroll? Då kan tjänsten som Incident Manager hos oss vara något för dig! Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
Som Incident Manager har du ett socialt arbete med många kontaktytor.

Du kommer att samarbeta med bl.a. It-tekniker, applikationsutvecklare, chefer, interna och externa kontakter. Du kommer att arbeta med uppföljning och proaktivt förbättringsarbete gällande incident management. I rollen arbetar du med planering och utvecklar processens arbetssätt med agilt metodstöd.

Arbetet är kvalificerat och du lär dig nytt och får nya kunskaper dagligen, både på bredden och på djupet. Kompetensutveckling är en naturlig del av din vardag. Beredskap kan komma att ingå i rollen och för oss är det viktigt att du har bra balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör produktionssektion 4 inom enheten gemensam it-service på it-avdelningen, med placering i Sundbyberg. På vår sektion är vi ungefär 40 kollegor.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha god samarbetsförmåga och förmåga att lyssna in och vara öppen för andras synpunkter
- vara driven, ta initiativ och se möjligheter
- leda, dokumentera och koordinera arbete
- vara hjälpsam
- ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du ska även ha:

- relevant utbildning inom it och/eller arbetslivserfarenhet inom relevant område
- erfarenhet av koordinering av it-incidenter
- goda ITIL-kunskaper
- erfarenhet av it-infrastruktur

Det är önskvärt att du har erfarenhet av projektledning samt erfarenhet av att arbeta i stora komplexa it-miljöer.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-01-31

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/92".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Kontakt
Rolf Nåmark, rekryterande chef
rolf.namark@skatteverket.se

Jobbnummer
6296643

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: