Incident Manager
Com Hem / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Com Hem i Stockholm,
Sundsvall,
Härnösand,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,76 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 650 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information, se:
www.comhem.seIS/IT levererar professionella tjänster för utveckling, förvaltning och drift av IT-lösningar för att stödja och effektivisera Com Hems verksamhet. Vi följer en långsiktig IT-strategi för att säkerställa kvalitet och stabilitet i våra IT-lösningar. I våra processer för systemutveckling, förvaltning och drift arbetar vi med bl. a. ITIL, PPS och Scrum och den huvudsakliga plattformen baseras på Oracle och Java. Vi fortsätter vårt förändringsarbete och behöver därför växa med personer som vill arbeta med styrning av projekt och utvecklingsteam samt samarbeta med leverantörer.
Incident Manager
Rollen ingår i gruppen Application Management som ansvarar för förvaltning och underhåll av Com Hems Informationssystem.
Du kommer att arbeta i en styrande, drivande och koordinerande roll och ditt uppdrag är att reducera antalet incidenter. Inom Com Hem följer vi en standardiserad incident process med tydliga SLA:er och vi arbetar idag tillsammans med flera förvaltningsleverantörer varav vår största är lokaliserad i Indien. Du kommer att ha nära kontakt med dessa och Application Managers inom din avdelning för uppföljning av incidenter relaterade till system som ligger under IS ansvarsområde. Du har ett operativt och taktiskt ansvar inom området incidenthantering, där du följer upp och förbättrar avtal och SLA:er. Du ansvarar för incidenthanteringssystemet både vad gäller dokumentation, uppföljning och rapportering som sker till ledning och verksamhet veckovis. En viktig uppgift är att ständigt effektivisera alla processer. Du kommer även att ansvara för beredskapsschemat och att koordinera beredskapsjobbet som ligger inom avdelningen.
Kvalifikationer
• Flerårig erfarenhet av incident och problem management i större organisationer
• Erfarenhet av Servicedesk/Helpdesk
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
• Erfarenhet från Telekom är meriterande
• Erfarenhet av Lean Production är meriterande
Publiceringsdatum2011-01-28Dina personliga egenskaperVi söker en mycket drivande och serviceinriktad person. Du är strukturerad, kvalitetsorienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos oss är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.
Vi erbjuder er dig ett arbete med tekniskt utmanande produkter. Vår miljö präglas av engagerade kollegor, stor arbetsglädje och god möjlighet att påverka.
Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm.
Facklig kontaktAkademikerna: Joakim Skeppling, tel: 073-439 07 72
joakim.skeppling@comhem.comUnionen: Arne Engholm, tel. 08-553 632 16
arne.engholm@comhem.comSEKO: Tina Bergström-Darrell, tel. 0734-390 771
tina.bergstrom-darrell@comhem.comUrval och intervjuer sker löpande så registrera din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Christina Bleiken på 08-553 632 29.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningDag , Deltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagCom Hem
AdressCom Hem
Box 8093
10420 Stockholm
Jobbnummer 835593
Observera att sista ansökningsdag har passerat.