Incident Manager
Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera utvecklar säkra och innovativa lösningar som ökar vårdens kvalitet och tillgänglighet. Den infrastruktur vi bygger för vården ser till att rätt information färdas på säkra vägar till rätt person. Våra verktyg underlättar det dagliga arbetet för vårdens personal. Våra tjänster till befolkningen möter människors behov av kunskap och delaktighet i den egna hälsan. Inera ägs gemensamt av alla landsting och regioner. Exempel på nationella e-lösningar som vi utvecklar och förvaltar är 1177.se, UMO, 1177 Sjukvårdsrådgivningen ? nationellt samordnad sjukvårdsrådgivning per telefon och Nationella Patientöversikten NPÖ.
Ineras Nationella Kundservice hanterar och koordinerar alla ärenden från användare inom vård och omsorg, som nyttjar de nationella tjänsterna. Ämnesområden som hanteras inom funktionen är bland annat felanmälan och support samt anslutnings- och fakturafrågor gällande de nationella tjänsterna. De nationella tjänsterna är komplexa och har i många fall starka beroenden till andra tjänster och våra kunders lokala miljöer.
Inera arbetar idag efter IT Infrastructure Library (ITIL) för att få en så produktiv arbetsmiljö som möjligt. Vi söker nu en Incident Manager till funktionen ITservice inom Nationell Kundservice.
Din roll
Du kommer att ansvara för den övergripande incidenthanteringen inom Ineras IT service-
funktion gällande nationella tjänster gentemot våra kunder. Din huvudsakliga uppgift blir att koordinera och analysera högprioriterade samt komplexa IT-relaterade ärenden som kommer in samt lösa dem med hjälp av våra leverantörer och medarbetare på Inera, enligt de avtal och processer som finns. Du ska också stödja första linjens support med att säkerställa lämplig teknisk kunskapsnivå, den kommunikativa förmågan i kontakten med kunden, hålla i utbildningar och förbättra rutiner kring det dagliga arbetet. Arbetet innebär att
• kommunicera mellan olika enheter i kundserviceleveransen så att de fungerar och är samstämmiga
• upprätthålla Service Level Agreement (SLA) enligt avtal gentemot kund och Inera samt leverantör och Inera,
• underhålla och förbättra de olika processerna som är kopplade till Kundservice och IT service
• driva incidenter av hög prioritet till lösning
• arbeta och samverka med användare i verksamheten, leverantörer och Ineras tjänsteansvariga/förvaltare samt processansvariga.
• utveckla och underhålla Incident Management processen och rutiner
• producera styrnings- och ledningsinformation
• övervaka effektiviteten i incidenthanteringen och skapa rekommendationer för förbättringar
• registrera, administrera och uppdatera ärenden.
De nationella tjänsterna används dygnet runt, året runt och kräver därför matchande support vilket kan komma att innebära en del arbete utanför ordinarie arbetstid.
Publiceringsdatum2011-01-27KvalifikationerDu har flera års erfarenhet av att arbeta inom IT-service och support. Du har en teknisk bakgrund gärna med inriktning på, säkerhetslösningar, databaser, katalogtjänster med mera. Du är bra på att arbeta processorienterat och har förmåga att utveckla arbetet vidare. Du är en problemlösare med god kommunikativ förmåga så väl som hög samarbets förmåga. Att driva kniviga incidenter till lösning med många involverade parter kräver att du är drivande, målfokuserad och noggrann. Du har en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i problem och att se samband samt kunna hantera stressituationer.
Denna mall är för liten för att se hela annonsen, gå in på
www.inera.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och SKTF/Akademikeralliansen.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-11
Kontaktperson: Maria Walkenström, Tjänsteansvarig Nationell Kundservice, 08-452 7178
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@inera.seFöretagInera AB
AdressInera AB
Box 17703
11893 STOCKHOLM
KontorsadressÖstgötagatan 12
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08 - 452 71 60
E-postadress:
info@inera.se Jobbnummer 834504
Observera att sista ansökningsdag har passerat.