Incident Manager
TeliaSonera Enterprise, SE / Organisationsutvecklarjobb / Jönköping
2015-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Incident Manager" (publicerad 2015-09-17) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE i Jönköping,
Göteborg,
Kalmar,
Stockholm,
Sundsvall eller i
hela Sverige Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på
www.telia.seTelia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på
www.teliasonera.comMångfald berikar vår affärsverksamhet och vår kultur. Det skapar dynamik i våra kundmöten, vårt arbetssätt och innovativa team. Vi tycker det blir roligare att arbeta om vi alla är olika!
Välkommen till oss!
Business Unit Enterprise är Telias gemensamma enhet för företagsförsäljning av produkter och tjänster. Inom Business Unit Enterprise återfinns enheten Enterprise Services som har ett totalansvar avseende Service & Support för Telias företagskunder. För att uppnå maximal kundnöjdhet arbetar vi löpande dygnet runt under alla årets dagar med att lösa och hantera våra kunders incidenter och samtidigt kontinuerligt arbete med att förbättra incident hanteringen inom Telia. Vi söker nu en Incident Manager till denna verksamhet, med huvudfokus mot service area Datacaom, som vill vara med och ta ansvar för en effektiv incident hantering för Telias företagskunder.
Publiceringsdatum2015-05-11ArbetsuppgifterSom Incident Manager är du operativt ansvarig för inkommande incidenter och du har det övergripande ansvaret (End-to-End) - att incident omgående åtgärdas för minsta möjliga påverkan på kundens affärsverksamhet. Du styr och leder felavhjälpning av incident utifrån Telias, mot kund, avtalade servicenivåer (SLA) och prioritetsnivå för incidenten.
Du arbetar proaktivt inom Enterprise Services och med andra enheter inom Telia för att ständigt förbättra hanteringen av incidenter.
Du jobbar i nära samverkan med Problem Manager avseende förbättringsförslag mot tjänster/produkter med gemensam målbild att minimera återkommande incidenter i vår produktionsmiljö och du jobbar i nära samverkan med Change Manager för att minimera risken att incidenter uppstår i samband för förändringsarbete i Telias produktionsmiljö.
Som Incident Manager har du ansvar att öka lösningsgraden av incidenter i 1st line support inom Service Desk.
Ditt ansvar:
• Implementation, ständiga förbättringar och End to end ansvar för incident flödet
• Samverkan med andra incident management roller
• Uppföljning och kontroll av Incident Management processen och rekommendera processförbättringar till process ägarna
• Framtagande av incidentrapporter enligt fastställd rutin.
• Ansvarig för incidenter
• Besluta om ändrad prioritering av incidenter
• Eskalering av incidenter enligt fastslagen eskaleringsrutin.
Vad vi erbjuder
Vi på Telia har en ambition och målsättning att ge våra kunder den bästa service & support upplevelsen på marknaden, vilket innebär höga krav på våra ledare och medarbetare, men också en möjlighet att tillsammans förändra standarden och förväntningar på vad en service i världsklass betyder - vill du vara med?
KvalifikationerFör denna tjänst ställer vi höga krav som motsvara kraven vi ställer på oss själva och som våra kunder förväntar sig av oss.
• Dokumenterade eller mycket goda referenser avseende förmågan att möta kund och leda möten
• Dokumenterad färdighet i att leda och/eller delta i projekt/uppdrag/task force
• Doumenterad/certiferad inom ITIL v3
• Stort intresse för tekniken inom verksamhetsområdet
• Mycket hög social kompetens och god förmåga att under stressade förhållanden ta ansvar och beslut och kunna arbeta både enskilt och i grupp
• Inställning, vilja och förmåga att dela med sig och sprida egen kompetens och erfarenhet till övriga såväl inom som utanför gruppen
• Erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling
• Mycket goda kunskaper i Engelska (tal och skrift)
• Vara mål- och resultatinriktad.
• Ha lätt att sätta sig in i verksamhetens behov och hitta lösningar.
• Ha lätt för att samarbeta och ha förmåga att engagera och entusiasmera andra.
• Är initiativrik och drivande.
• Affärskompetens, kunskap och förståelse om affären och kundnyttan.
Vem är du?
Du arbetar idag med service och support, som incident manager, service & support ledare eller service delivery manager inom IT/ Telecom. Din passion är nöjda kunder och du kräver ansvar och arbetar som bäst i osäkra och pressade situationer där din insats blir avgörande för resultatet.
Placeringsort: Jönköping
Sista dag att ansöka är senast den 11-06-2015, urval sker löpande och platsen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Kontaktuppgifter för detta jobbI första hand Stefan Lilja Senior Incident Manager 070-651 81 96
Alternativt Christer Andersson ledare Service Desk Jönköping 070-555 18 37
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrister Andersson +46 70-555 18 37
FöretagTeliaSonera Enterprise, SE
AdressTeliaSonera Enterprise, SE
Mårbackagatan
12386 Farsta
KontorsadressMårbackagatan
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2289569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.