Inbound Logistics Planner - Materialplanerare

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Arvika
2022-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inbound Logistics Planner - Materialplanerare" (publicerad 2023-10-05) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-11-17

Om tjänsten
Som Materialplanerare kommer du arbeta i ett team där du är ansvarig för ett antal olika leverantörer där du har det övergripande ansvaret för materialtillgängligheten till produktionen. Ditt team arbetar tillsammans med att utveckla och förbättra era leverantörer, hemtagningsmetoder och interna processer. Du kommer vara en del i ett team där ni har roligt tillsammans och dagligen ställs inför olika utmaningar med möjlighet till att hela tiden utvecklas personligen samt bidra till ständiga förbättringar av teamets arbetsprocesser. Ditt uppdrag är hos en av våra kunder i Arvika som är ett globalt stort bolag inom fordonsbranschen och är en av Arvikas största arbetsgivare. Anställningen är till en början ett konsultuppdrag via oss på Adecco med möjlighet till en tillsvidareanställning över tid hos vår kund. Adecco verkar lokalt i Arvika med kontor vid Arvika torg och flera intressanta kunder i området. Anställningen är heltid, arbetstiden 7-16 med möjlighet till flex.

I din roll som Inbound Logistic planer - Materialplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Leverantörskontakter, säkerställa materialtillgänglighet
• Utveckling och förbättringsarbete
• Teamarbete

Om dig
Vi söker dig som gärna har en utbildning inom ekonomi, logistik, planering eller arbetslivserfarenhet inom området. Du är en person som trivs med utmaningar i vardagen där du är duktig på att hantera omplanering av arbetsuppgifter och prioriteringar. Du är en kreativ person som samtidigt är strukturerad och har en god kommunikativ förmåga där du dagligen lyckas lösa problem och säkerställa materialtillgängligheten till företagets viktiga produktion. Du är en social person som trivs i att arbete i ett team och har lätt för att hantera olika situationer och kontaktytor. Du är en ansvarsfull person som tycker om att driva och utveckla processer framåt.

Positivt för tjänsten är:
• Utbildning inom området eller erfarenhet inom logistik
• Goda kunskaper i Office Paketet - särskilt Excel
• Hanterar svenska och engelska i tal och skrift
• Vana att arbeta i affärssystem såsom SAP

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Frida Wiman - 073 - 684 7224, frida.wiman@adecco.se
Sara Holm - 073 - 684 76 97, sara.holm@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-39845".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Konsultchef
Frida Wiman
0570 -757 481

Jobbnummer
7182018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: