IMY rekryterar utbildningssamordnare

Integritetsskyddsmyndigheten / Pedagogjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla pedagogjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Integritetsskyddsmyndigheten i Stockholm

Vi är stolta över vår historia. 1973 var Sverige först i världen med en dataskyddsreglering och inrättade myndigheten Datainspektionen. Uppdraget var, då som nu, att värna skyddet av personuppgifter och medborgarnas integritet. Under 2018 förstärktes det rättsliga skyddet för den personliga integriteten genom EU:s dataskyddsförordning, GDPR. Den 1 januari 2021 bytte vi, efter regeringsbeslut, namn till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Namnbytet markerar ytterligare uppdraget att verka för att skydda medborgarnas grundläggande fri- och rättigheter. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle - tillsammans värnar vi den personliga integriteten.Myndigheten befinner sig i ett dynamiskt utvecklingsskede och vi behöver förstärka resurserna med en utbildningssamordnare på enheten för kommunikation och utåtriktad verksamhet. Tjänsten är ett vikariat på 15 månader med start i november 2022.

Publiceringsdatum
2022-09-15

Dina arbetsuppgifter
Som utbildningssamordnare på IMY ansvarar du för att planera, organisera och genomföra myndighetens externa utbildningar, webbinarium och konferenser. Du ansvarar även för att planera och organisera myndighetens interna utbildningar tillsammans med myndighetens HR-funktion för IMY-akademin. Du arbetar intensivt tillsammans med myndighetens medarbetare och chefer. Du arbetar i en händelserik arbetsmiljö, ofta i ett högt tempo.

Dina arbetsuppgifter handlar bland annat om:

• Arrangera, planera och genomföra externa och interna utbildningar, webbinarium och konferenser (du identifierar målgrupp, ansvara för format, bjuder in deltagare, genomför och utvärderar)
• Resursallokering
• Bokning av kurslokaler
• Produktion och distribution av kursmaterial och informationsmaterial för myndighetens utbildningar, webbinarinum och konferenser.
• Kommunicera med externa leverantörer och deltagare inför utbildningar, webbinarium och konferenser
• Arrangera myndighetens årliga externa konferens för dataskyddsombud
• Ansvara för utvärdering och uppföljning av utbildningar, webbinarium och konferenser
• Löpande hantering av föreläsningsförfrågningar
• Arbete sker i systemen Lyyti och Quickchannel för hantering av inbjudningar och sändningar av webbinarium och konferenser

Kvalifikationer
Du är en driven och strukturerad utbildningssamordnare med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du trivs i rollen som samordnare, du gillar att vara spindeln i nätet. Vår verksamhet har blivit allt mer digital och för att lyckas med ditt uppdrag behöver du ha erfarenhet av digitala kanaler. Du har dokumenterad erfarenhet av självständigt ansvar för kursadministration och utbildningssamordning. Detta innebär att du har arbetat aktivt med att arrangera utbildningsaktiviteter och eventuellt produktion av kursmaterial. Du har varit delaktig i resursallokering för genomförandet av utbildningar, webbinarium och konferenser. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper.

Du har

• eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenhet av administrativa och samordnande funktioner
• minst två års erfarenhet som kursadministratör/utbildningssamordning med liknande arbetsuppgifter
• grundläggande kunskaper inom Office-paketet
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete inom myndighet eller offentlig sektor.

Dina personliga egenskaper
Som person är du driven och van att ansvara för projekt som tar sin utgångspunkt i konceptformulering med en tydlig anpassning till målgruppens behov. Du ansvarar för planering, resursallokering och deltar i genomförandefasen och du håller hög kvalité och avslutar dina deadline.

Du arbetar strukturerat och effektivt tillsammans med övriga medarbetare och du har förmågan att få alla att leverera sin del så att gemensamma mål uppnås. Du är en prestigelös problemlösare med ett högt ansvarstagande för att leverera dina arbetsuppgifter i tid. Du trivs i en stor variation i både tempo och arbetsbelastning.

IMY har ett stort uppdrag och det är därför viktigt att du kan organisera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmågan att bibehålla hög kvalitet och ett gott bemötande både internt och externt under skiftande förutsättningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Tjänsten
Tjänsten är organisatoriskt placerad på enheten för kommunikation och utåtriktad verksamhet. Du rapporterar till kommunikationschefen som är en del av myndighetens ledningsgrupp. Tjänsten är ett vikariat på 15 månader med start i november 2022. Tjänsten är på heltid. Du kommer arbeta på vårt nya attraktiva kontor på Fleminggatan 14 i Stockholm. IMY erbjuder möjligthet att arbeta på distans upp till en viss utsträckning.

Frågor om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna

• Kommunikationschef Annicka Nordlander Karlsson, 08-657 61 59
• HR-administratör Evelina Spännar, 08-657 61 02
• Facklig representant Stina Almström, 08-657 61 73

Om IMY
IMY arbetar för att skydda medborgarnas alla personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer. Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR - dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter. Vi påverkar även lagstiftningen.

Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen. Vi arbetar även för att kreditupplysning och inkassoverksamhet ska bedrivas på ett korrekt sätt.

Vi erbjuder dig som medarbetare en arbetsplats som präglas av utveckling och ett öppet klimat, kompetenta och engagerade kollegor och ett erfaret, utforskande ledarskap. Vi arbetar enligt värdeorden tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle, där vi tillsammans värnar den personliga integriteten.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat på 15 månader from november 2022 tom februari 2024. 100%

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Integritetsskyddsmyndigheten

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Integritetsskyddsmyndigheten (org.nr 202100-0050)

Jobbnummer
6984396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Integritetsskyddsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Integritetsskyddsmyndigheten: