IMY rekryterar upphandlingsansvarig

Integritetsskyddsmyndigheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IMY rekryterar upphandlingsansvarig" (publicerad 2023-08-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Integritetsskyddsmyndigheten i Stockholm

Vårt uppdrag berör hela samhället. Sverige är mitt i en digital omställning som påverkar alla människor och samhällssektorer. På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda dina personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer. Under 2023 växer vi och rekryterar totalt ett 50-tal nya medarbetare. Det ger oss ännu bättre förutsättningar att bidra till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos oss.

Vi rekryterar nu en erfaren upphandlare som kan ta ansvar för IMY:s upphandlingar, inköp och avtal. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.

Publiceringsdatum
2022-12-06

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingsansvarig på IMY arbetar du operativt med upphandlingar och inköp och du ansvarar för en effektiv och ändamålsenlig förvaltning och uppföljning av våra avtal. Rollen som upphandlingsansvarig är ny på IMY och du kommer att arbeta mycket med utveckling av våra rutiner kring upphandling och inköp.

Dina arbetsuppgifter kretsar kring operativt arbete med att planera och genomföra upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU). I ditt arbete kommer du att arbeta tillsammans med medarbetare och chefer i hela vår organisation.

Myndigheten befinner sig i ett expansivt skede och verksamheten präglas av stark utveckling. Detta innebär en dynamisk arbetsvardag och ett projektorienterat arbetssätt. Vi arbetar med ständiga förbättringar av myndighetens rutiner på olika sätt och du förväntas bidra i vår utvecklingsresa.

I arbetet ingår

• Att genomföra upphandlingar och avrop tillsammans med olika delar av verksamheten
• Utvärdering av genomförda upphandlingar
• Utveckling av myndighetens rutiner för upphandlingsarbete
• Förvaltning av myndighetens avtal
• Uppföljning av ingångna avtal och de leveranser som sker under kontraktstiden
• Att vara kontaktperson för vissa av myndighetens avtal

Kvalifikationer
Vi söker en erfaren upphandlare med dokumenterad erfarenhet av olika typer av upphandlingar av varor och tjänster inom exempelvis it, it-drift, kommunikation och administration. Du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens som IMY bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor och du är väl förtrogen med de regelverk som gäller för statlig upphandling. Du är en avancerad användare av office-paketet och har i övrigt bred systemvana. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Som person är du utvecklingsorienterad och trivs med att arbeta självständigt och proaktivt i en dynamisk miljö. Du är stabil, prestigelös och samarbetar gärna med dina kollegor på ett lyhört och tillmötesgående sätt både internt och externt. Du är lösningsorienterad och arbetar effektivt under skiftande förutsättningar. Du är dessutom noggrann, stresstålig och har förmågan att leverera med god kvalitet även under hög arbetsbelastning.

Du är drivande och har en utvecklad förmåga att ta initiativ till aktiviteter som bidrar till utveckling av verksamheten. Som person är du analytisk och noggrann med god förståelse för detaljerna, samtidigt som du har strategisk höjd och kan se verksamhetens behov i olika situationer. Du tar fullt ansvar för ditt eget ansvarsområden samtidigt som du bidrar till helheten och myndighetens utveckling.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten
Du rapporterar till administrativa chefen som ingår i myndighetens ledningsgrupp. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Frågor om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna

• Administrativ chef Karin Malmborg, 08-657 61 29
• HR-ansvarig Ingela Johansson, 08-657 61 49
• Facklig företrädare Evelin Palmér (Saco-S), 08-657 61 43

Hur ansöker jag?
Sista dag för ansökan är den 31 december 2022. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2022-10813.

När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Integritetsskyddsmyndigheten (org.nr 202100-0050)

Jobbnummer
7234489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Integritetsskyddsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Integritetsskyddsmyndigheten: