Import- och Exportmedarbetare
Effekt Personal i Sverige AB, Helsingborg / Lagerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Effekt Personal i Sverige AB, Helsingborg i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Klippan,
Båstad eller i
hela Sverige För säsongsuppdrag hos en av våra kunder i Helsingborg söker vi nu två
Import- och Exportmedarbetare
Vår kund är ett välkänt och framgångsrikt globalt transportföretag som erbjuder transportlösningar för företag i olika storlekar.
Publiceringsdatum2009-04-27Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter består av administration och service. Du har kundkontakt med både våra interna samt externa kunder, nationella samt internationella. Du kontrollerar avgifter, planerar och dirigerar bokning av transporter inom främst sjö, men även för bil och järnväg. Du har kontroll på införelsebestämmelser och handskas med tullklarering av gods där du också har kontakt med myndigheter. Du tar emot ordrar, kontrollerar handelsfakturor, rapporterar till fakturaavdelningen etc.
Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet från branschen där du t ex har erfarenhet av export/import av gods i EU och tredje land. Du har även god kunskap och kännedom om yrket i övrigt. Om du har arbetat med spedition inom sjö är detta starkt meriterande.
För att lyckas i tjänsten är du driven och mycket stresstålig då det stundtals är hektiskt tempo. Det är ett krav att du har en mycket god administrativ förmåga och där vi förutsätter att du är noggrann och ordningsam. Du har en hög grad av servicekänsla och visar en stor trygghet och stabilitet i dig själv. Du har ett ekonomiskt sinnelag och är inte rädd för att fatta egna beslut.
Då du kommer att vara representant för Effekt Personal är det viktigt att du har lätt för att skapa kontakter med både arbetskamrater och kunder. Som person krävs det därför att du är flexibel, prestigelös och är positiv som person.
Tillträde: Snarast
Arbetstider/Omfattning: Vardagar 8-17/Heltid
Intresserad?
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Wallin på telefonnummer 042 – 400 38 85. Då tjänsten kommer att tillsättas omgående tillämpar vi ett löpande urval och ser därför din ansökan snarast, dock senast 15/5. Du ansöker om tjänsten via vår hemsida på
www.effektpersonal.se, under Lediga tjänster – Bemanning Tjänstemän – Import- och Exportmedarbetare – Ansök här!
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Heltid/Vardagar/8-17
ErsättningFast lön
Enligt avtal
Så ansöker duVi har ingen möjlighet att ta emot din ansökan via e-post, vänligen ansök via vår hemsida.
FöretagEffekt Personal i Sverige AB, Helsingborg
AdressEffekt Personal i Sverige AB, Helsingborg
Viktoriagatan 6
25229 Helsingborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 042-4003880
Jobbnummer 440560
Observera att sista ansökningsdag har passerat.