Import/Export coordinator

Bring Supply Services / Speditörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Supply Services i Helsingborg

Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring består av olika specialistområden som tillsammans erbjuder ett brett utbud av post- och logistiklösningar för företag.

Bring ingår i koncernen Posten Norge AS, som 2011 omsatte ca 23 miljarder NOK och som som har ca 20 000 anställda. Koncernens vision är att vara "världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern".

Bring Supply Services är ett av Brings specialistområden och erbjuder styrning och koordinering av kundernas logistikfunktioner.

Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund.

Vad innebär tjänsten?

Som Import/Export Koordinator på Bring SCM AB kommer du att arbeta med att säkerställa att import och export processen fungerar som den ska till de länder du ansvarar för (Ryssland, Schweiz och Turkiet).

Du ansvarar för certifiering av varor till ovanstående länder.

Du analyserar även tullkoder och importavgifter som tull- och momssatser. Du ansvarar också för övriga tullfrågor i samband med export till dessa marknader. Det är viktigt att du har intresse av och håller dig ajour med ändringar i lagstiftning inom export och importrestriktioner och implementerar eventuella ändringar.

Du har löpande kontakt med kunden och assisterar i import och etikettkontroll av produkter och förbereder produkter för lansering på aktuell marknad.

Du kommer att ha mycket kommunikation med myndigheter både i Sverige och på berörda marknader så det är viktigt att du har förmåga att skapa goda relationer med olika samarbetspartners för att skapa en effektiv exportprocess.

Vem är du?

Din utbildningsbakgrund är sannolikt inom import/export. Du har tidigare arbetat med framförallt export till de aktuella länderna. Eventuellt har du erfarenhet ifrån tull eller speditörsverksamhet.

Du har förståelse för internationell handel och det är en fördel om du har kännedom om livsmedelshandel och/eller jordbruksregler.

Det är ett krav att du har god datorvana och du måste obehindrat kunna kommunicera på ryska, svenska och engelska i tal och skrift. Har du även andra språkkunskaper och/eller erfarenhet av vårt affärssystem M3/Movex ser vi detta som meriterande.

Tjänstens omfattning och placering

Tjänsten är en tillsvidareanställning omfattande heltid och är placerad på Bring Supply Services huvudkontor i Helsingborg.

Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern med stor mångfald. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön och ålder.

Publiceringsdatum
2012-10-12

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 2012-11-02, men då vi gör löpande urval bör du skicka din ansökan snarast. Du söker tjänsten genom att klicka nedan på "Skicka din ansökan".

OBS! Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt än via nedanstående länk. Eventuella ansökningar via post eller mail kommer därför att återsändas

Vill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att kontakta Irina Kärnsund 042-178209 (rekryterande chef) på alt. Åsa Waldemarsson (HR) 0708-178003.

Arbetstider och omfattning
Provanställning/Tillsvidare

Ersättning
Enl. överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Waldemarsson, +46 42 178355, +46 708 178003

Företag
Bring Supply Services

Adress
Bring Supply Services
Landskronavägen 9-21
25109 Helsingborg

Jobbnummer
1364633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Supply Services

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Supply Services: