Implementerings- och Care Specialist
Hilti Svenska AB / Säljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hilti Svenska AB i Malmö,
Burlöv,
Lund,
Helsingborg,
Kristianstad eller i
hela Sverige Vad söker vi?
Vi letar efter en Implementerings- och Care Specialist med ansvar att driva affärsutvecklingen av Hilti 's serviceerbjudanden ON!Track samt Fleet Management till nästa nivå. Är du intresserad av digitala och tekniska servicelösningar samt erfarenhet av att utveckla kundrelationer är det just dig vi söker för att stärka vårt rikstäckande team. Du kommer att vara en del i en av Hiltis största expansioner någonsin i Sverige och därmed också delaktig i en modernisering och digitalisering av byggbranschen.
Vilka är Hilti?
Är du ny i branschen kanske du inte har hört talas om oss. Vi förser den globala byggsektorn med branschledande verktyg, teknik, programvara och tjänster. Vi har en stolt historia, som byggts under 75 år, och ett starkt varumärke världen över, främst tack vare våra banbrytande produkter och exceptionella service. Med över 27 000 människor i över 120 länder är vi en perfekt plats för dig att visa oss vad du går för, när du utvecklas, växer och formar din karriär.
Vad innebär rollen?
Hilti lanserade under 2016 ett nytt globalt servicekoncept, ON!Track, som är en professionell lösning för hantering av verktyg och andra inventarier för företag i byggbranschen. Som Specialist ansvarar du för affärsutveckling av inventariehanteringssystemet ON!Track och verktygshanteringskonceptet Fleet Management. Tack vare en stor marknadspotential som ett led i den digitala utvecklingen inom byggbranschen behöver vi omgående förstärka teamet. Ditt huvudsakliga fokus kommer att läggas på närvaro hos kund för att projektleda samt implementera [uppmärkning & utbildning] vunna kontrakt samt uppföljning och support för att driva det långsiktiga partnerskapet I din roll utgår du från hemmet och merparten av din arbetsdag spenderas efter egen planering på fältet.
Mer information om Hiltis servicekoncept finner du på
https://www.hilti.se/content/hilti/E1/SE/sv/services/tool-services/on-tr... samt
https://www.hilti.se/content/hilti/E1/SE/sv/services/tool-services/fleet...Geografisk täckning av tjänsten innefattar Skåne & Småland. Vi ser gärna att du som sökande bor i denna region.
Hilti Svenska AB har under flera års tid varit på listan för Sveriges bästa arbetsplatser. 2014, 2015, 2016 och 2018 utsågs vi till Sveriges bästa arbetsplats i kategorin stora organisationer.
Vad erbjuder vi?
Vi ger dig alla förutsättningar för att nå framgång i din roll vilket bland annat inkluderar utomordentlig utbildning, egen förmånsbil samt nära coaching och stöd från chef och kollegor. Du kommer att möta en unik kombination av självständighet och kamratskap, där du hanterar din egen planering samtidigt som du är en del av ett inkluderande team samt har ett nära samarbete med andra avdelningar i organisationen. Vi kommer att ge dig stort eget ansvar och frihet att planera din dag. Vi har förtroende för att du gör vad som krävs för att leverera enastående resultat och kan i gengäld erbjuda goda möjligheter till utveckling såväl nationellt som internationellt.
Varför ska du söka?
Vi har en utmärkt mix av människor och erfarenheter i våra team. Några av våra duktigaste medarbetare började på Hilti utan erfarenhet från branschen. Framgång på Hilti handlar om teamwork och förmåga, oavsett din bakgrund.
Vi önskar att du:
• Har god förmåga och erfarenhet av att utveckla relationer på olika nivåer hos kund
• Har god förmåga att analysera, strukturera, prioritera och lösa problem
• Har intresse och gärna erfarenhet av arbete med tekniska servicelösningar
• Har ett intresse för digitala lösningar och mjukvara
• Har hög kommunikativ förmåga i tal och skrift
• Har en god social kompetens samt förmåga att förmedla ett budskap
• Har god projektledningsförmåga samt genomförande av planering
Vi arbetar med löpande urval. Sista ansökningsdag är den 13 juli. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Strandell, Manager Service Specialists, på 0722-134630 (semester vecka 27) eller HR-Specialist Max Jönsson på 0722-711338.
Med reservation för semestertider så sker återkoppling på din ansökan först i mitten på augusti.
Intresserad av att söka eller få reda på mer om Hilti som arbetsgivare? Gå till careers.hilti.se.
Varaktighet, arbetstid
6 månaders provanställning
Publiceringsdatum2018-06-29ErsättningFast lön plus bonus
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-13
FöretagHilti Svenska AB
AdressHilti Svenska AB
Box 123
23222 ARLÖV
KontorsadressTestvägen 1
Jobbnummer 4230212
Observera att sista ansökningsdag har passerat.