Ikea Bäckebol 8-25 Tim/vecka, Alla Avdelningar.

Ikea Svenska Försäljnings AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ikea Svenska Försäljnings AB i Göteborg, Mölndal, Trollhättan, Uddevalla, Jönköping eller i hela Sverige

Vem du är
Vill du vara med och bidra till världens bästa kundmöte och en försäljning i världsklass? IKEA Bäckebol söker nu medarbetare till hösten till flera av våra funktioner: Logistik, Sälj, Customer Experience och Recovery.
På IKEA arbetar vi varje dag för att skapa en bättre vardag för de många människorna. Människor som alla är unika på sitt sätt, precis som du och jag. Ditt unika jag bidrar till att göra IKEA bättre! Det vi har gemensamt är att vi delar IKEAs värderingar. Vi jobbar tillsammans, hittar nya lösningar och förbättringar i vår vardag.
Vi söker dig som brinner för kund, försäljning och heminredning. Du är flexibel med inställningen att ingenting är omöjligt. Du har ett stort engagemang i allt du gör, du är driven och får saker gjorda och har lätt för att sprida din positivitet till såväl kunder som kollegor. Ditt goda humör och din positiva inställning behåller du även när vi har mycket att göra. Du är nyfiken och självgående och tillsammans med dina kollegor kavlar du upp ärmarna när det behövs!
Det är meriterande om du har erfarenhet av något av följande sedan tidigare;
• truckkörning, kassahantering, kundbemötande, försäljning
En dag i ditt liv med oss
Arbetet på IKEA Bäckebol innebär att dagligen inspirera och sälja heminredning till de många människorna och på ett professionellt sätt vända nyfikna besökare till nöjda kunder. Tillsammans med kollegor och chefer driver vi respektive avdelning framåt i strävan att uppnå uppsatta mål. Du förväntas bidra till och delta i din avdelnings ständiga utveckling samt att vårda och hålla avdelningen i kommersiellt topptrim. Vi fyller på, säljer, tar betalt och har ett kundbemötande i världsklass, både ute i varuhuset, bakom kulisserna och digitalt.
Arbetsuppgifterna kan innebära allt från att ta emot godsleveranser och fylla på varor på hyllorna till att hjälpa kunder med deras specifika heminredningsbehov och att ge ett bra sista intryck när kunden betalar sina varor i kassan och lämnar varuhuset. Det som förenar alla jobb hos oss är att det är fart och fläkt och allt vi gör, gör vi med kunden i fokus, då de viktigaste personerna i vårt företag är våra kunder.
Våra olika avdelningar arbetar med olika uppgifter:
På vår kundrelationsavdelning, Customer Experience, arbetar du med hantering av kundärenden i kundservicedisken, hjälper kunderna vid självscanningskassorna samt tar hand om barnen i lekrummet Småland när de vuxna handlar. Allt för att ge den bästa upplevelsen för våra kunder oavsett vart de befinner sig i köpprocessen.
På våra säljavdelningar hjälper du kunder att hitta de produkter de söker utifrån deras specifika heminredningsbehov, fyller på varor och håller ordning och reda. På vissa avdelningar hjälper du även kunden att rita och planera olika heminredningslösningar såsom kök, badrum och garderober.
På Recovery arbetar du bland annat med att ta hand om de produkter som kunderna lämnar tillbaka och ger dem nytt liv. Dessa produkter, tillsammans med utställningsexemplar och utgående artiklar säljer du sedan i Cirkulärbutiken som du hittar i slutet av butiken.
På vår logistikavdelning jobbar du främst innan och efter varuhusets öppettider med att ta emot varor som levereras till varuhuset. Du fyller på varor och säkrar att de finns på plats för våra kunder. Under dagen plockar och packar du även kundordrar.
Arbetstiderna varierar beroende på funktion och tjänsterna innefattar arbete på vardag och helg på såväl morgon- som dag- och kvällstid. För att vara aktuell till funktionerna Customer Experience, Recovery och Sälj behöver du kunna starta din arbetsdag kl.06.00, då det tidigaste arbetspasset börjar.
På Logistik startar du ofta redan kl.05.05 på morgonen vardag som helg, men du jobbar även fram till kl.22.00 vid andra tillfällen. För att vara aktuell för Logistik krävs det att du kan ta dig till och från IKEA Bäckebol mellan kl.05.05-22.00 utan att vara beroende av kollektivtrafiken. Det är exempelvis inte alltid möjligt att ta sig till varuhuset till kl.05.05 med kollektivtrafik, vardagar som helg.
Tillsammans som ett team
Det är vi som möter våra kunder - i våra butiker, online med mera. Vi har kunskap om IKEAs produktsortiment, lokala marknader och kundbehov och vi hittar kontinuerligt nya sätt att möta våra kunder för att maximera försäljning och lönsamhet. Tillsammans med tusentals kollegor runt hela världen är vi ett team med stor mångfald som arbetar för den fortsatta globala framgången för IKEA-konceptet - ett koncept som hjälper miljontals kunder att skapa en bättre vardag!
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
De lediga tjänsterna är deltidstjänster, med kontraktsmått mellan 8-25h/v inklusive 6 månaders provanställning, med start i september/oktober. Du kommer att ha din huvudsysselsättning på en av funktionerna Customer Experience, Sälj, Recovery eller Logistik, men givetvis hjälps vi åt där det behövs!
Tjänsterna med kontraktsmått mellan 8-12h/v är ett perfekt extraarbete att kombinera med flexibla studier eller annan flexibel deltidssysselsättning. Utgångspunkten är att du arbetar schemalagt varannan helg, men även 1-2 schemalagda vardagar i veckan.
Jobbar du 25h/vecka schemaläggs du varannan helg samt några fler vardagar i veckan.
Det kan även finnas möjlighet att arbeta mer, under t.ex. lov, röda dagar eller vid tillfälliga behov.
Sista ansökningsdag är den 7 augusti, men vänta inte med din ansökan - ansök redan idag! Vid ansökningstillfället kommer du att få besvara några frågor. Bland annat kommer du kunna uppge vilken/vilka funktioner som du är mest intresserad av att jobba på och vilket/vilka kontraktsmått som du är intresserad av. Och självklart vad som motiverar dig till att börjar jobba tillsammans med oss på IKEA Bäckebol!
Går du vidare i processen kommer du att få svara på några förinspelade videointervjufrågor. Inbjudan sker då under v.32-33 via mail, så håll koll på din mail, även skräpposten.
För frågor kopplat till tjänsterna är du välkommen att kontakta People & Culture Generalist Linda Bech, linda.bech@ingka.ikea.com
Alla ansökningar ska skickas in via vår hemsida med CV och personligt brev bifogat. Får du problem när du skickar in din ansökan är du välkommen att kontakta oss via recruitment.specialists.se@ingka.ikea.com
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-07-26

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
IKEA Svenska Försäljnings AB
Transportgatan 23
42246 Hisings Backa

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Ikea Svenska Försäljnings AB (org.nr 556074-7569)
Transportgatan 23 (visa karta)
422 46  HISINGS BACKA

Arbetsplats
Ikea Bäckebol

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Ikea Svenska Försäljnings AB varit leverantör

Jobbnummer
6842807

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ikea Svenska Försäljnings AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ikea Svenska Försäljnings AB: