IBM Dublin, Teknisk Support

Manpower / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Manpower helps individuals and companies in 73 countries in the world to find their way in a floating world of work. No other agency has so much experience and proficiency. Almost 60 years on the market in the sphere of personnel services, recruitment, personnel leasing, training and consulting is a good guarantee that we can find the best solutions for you.
Har du ett genuint intresse för IT och service och vill du utforska Dublin och Irland samtidigt arbeta på ett globalt IT företag? Då kan denna utmaning vara rätt för dig!

Publiceringsdatum
2010-02-02

Dina arbetsuppgifter
Detta är ett utmärkt tillfälle för en karriär inom IT i en multinationell miljö. Vi söker dig som har flytande svenska och engelska och tidigare IT och kundtjänsterfarenhet som under minst 11 månader vill arbeta i Dublin. Vi söker personal till både first och second line.
Typiska uppgifter att lösa är; problem med servrar, e-post, operativsystem (Vista och XP) baserat på kundernas förfrågningar. Detta både via inkommande och utgående samtal. Till viss del arbetar du med fjärråtkomst till kundernas datorer vid behov.
Du behöver ha en vilja att utveckla kunskap om program som Lotus Notes, Windows operativsystem, LAN / WAN-nätverk och TCP/ IP-anslutning samt mobil synkronisering. Vi ser även till dig som har kunskap i att hantera hårdvarurelaterade frågor.
Det krävs att du snabbt kan tillgodogöra dig teknisk och icke-teknisk information, se till att policy följs (t.ex. ISO processer, ITCS 300 riktlinjer, viruskontroll, clean desk policy etc).
Du bör även ha förmågan att effektivt använda alla tillgängliga verktyg.
Då vissa frågor ta upp till 3 timmar att lösa så är tålamod och en analytisk förmåga meriterande i denna rekrytering. Då kundservice är en stor del av arbetet kräver vi någon med en förståelse för hur du lugnt kan vägleda kunden genom en detaljerad teknisk lösning per telefon. Denna roll kräver att du är resultatdriven eftersom du kommer att ha en kö av ärenden att effektivt lösa.
Vem är du?
Du har flytande svenska med en mycket god nivå i engelska. Kunskap i Norska (Tal och skrift) är mycket meriterande. Tidigare Kundtjänsterfarenhet är ett måste. Tidigare Teknisk support (eller någon sorts IT erfarenhet) är en fördel. Du har en passion för IT, och njuter av att vara en person som kan lösa problem för kunderna.
Som person är du är energisk och utåtriktad, professionellt inriktad på att ge mycket god service.
Vi söker totalt flertalet personer till dessa tjänster och för merparten av dessa tjänster krävs kunskaper i Windows Vista.

Kontaktperson för detta jobb
CV-Urvalet i denna rekryteringsprocessen sköts till en början från Sverige vilket innebär att du inte behöver flyga till Irland förrän du har fått ett officiellt erbjudande.
Du söker tjänsten nedan. Inget sista ansökningsdatum finns för tjänsten utan vi arbetar med ett löpande urval så vänligen sök tjänsten snarast. För kontakt angående denna tjänst är du välkommen att kontakta Helen Remnås 0735-13 12 29, Internationella rekryteringar

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-13
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Helen Remnås, 0735-13 12 29

Företag
Manpower

Adress
Manpower

Jobbnummer
578418

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: