Hyresgästföreningen söker en erfaren ledningsassistent till Riks
Hyresgästföreningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hyresgästföreningen i Stockholm,
Håbo,
Gnesta,
Trosa,
Strängnäs eller i
hela Sverige Varje dag bidrar Hyresgästföreningen, dess förtroendevalda, anställda och medlemmar till att förbättra boendet för människor. Det har vi gjort under många år och vi vill fortsätta verka för hyresgästers intressen, rättigheter och möjligheter att påverka sitt boende också i framtiden. Nu behöver vi förstärkning och söker en erfaren ledningsassistent till Riksförbundet.
Publiceringsdatum2012-01-10Dina arbetsuppgifterDu utgör ett viktigt administrativt stöd till förbundschefen, förbundsordförande och enhetschefen. Tillsammans med förbundschefen planerar och förbereder du förbundskontorets och Hyresgästföreningens ledningsgruppsmöten. Du skriver protokoll från dessa möten och regelbunden skriftlig information på vårt intranät.
Du ansvarar för hanteringen av synpunkter från medlemmar, både genom att själv prata med medlemmar och genom att utveckla och samordna Hyresgästföreningens hantering av synpunkter.
Du koordinerar övergripande projekt på förbundskontoret.
Kvalifikationer/ egenskaper
Du har en hög serviceförmåga och gillar att stödja andra. Samtidigt är du självständig och initiativrik för att bidra till ständiga förbättringar. Du kommer att arbeta både administrativt och strategiskt och har förmåga att se både till detaljer och till helheten.
Du har relevant utbildning och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god datorvana och kan Officepaketet mycket bra.
Som person är du lyhörd, noggrann och strukturerad. Du har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du gillar att skriva och har lätt för att formulera texter av olika slag. Vi använder Klarspråk.
Om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tjänsten har reglerad arbetstid och är placerad i centrala Stockholm. Tillträdesdag snarast.
Tjänsten är placerad på utvecklingsenheten som har sex medarbetare. Du rapporterar till enhetschefen.
Upplysningar
Upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Anna Åberg, 08-791 02 42 alternativt 070-218 82 42 och av Personalspecialist Annika Mårdh, 08-791 02 07.
Fackliga kontaktpersoner är för SACO Mari Pettersson, telefon 08-791 02 53 och för Handels Lena Krohn, telefon 08-791 02 62
Så ansöker duVälkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 29 januari 2012.
Om Hyresgästföreningen Riksförbundet
Hyresgästföreningen är indelad i nio regioner över hela landet. Arbetet och behoven kan se olika ut beroende på region. Alla regioner samordnar de insatser som behövs för respektive område och där finns all expertis samlad i form av jurister, förhandlare och verksamhetsutvecklare. Som organisation brinner vi för att alla ska ha rätt till en god bostad till rimlig kostnad.
Hyresgästföreningens Riksförbund är vårt huvudkontor som arbetar med bland annat nationell information, politisk opinionsbildning och utredningar i boendefrågor.
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHyresgästföreningen
AdressHyresgästföreningen
Box 7514
10392 Stockholm
Jobbnummer 1123805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.