Hyresförhandlare

Göteborgs stad, Lokalförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2011-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hyresförhandlare" (publicerad 2014-11-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Lokalförvaltningen i Göteborg

Lokalförvaltningen är Göteborgs Stads fastighetsorganisation för skolor och boenden.Vårt uppdrag är att förvalta, bygga och anpassa bland annat skolor, förskolor, äldreboende och boende med särskild service. Vi är också en aktiv part i ett effektivt utnyttjande av lokalerna över tiden. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder och brukare. Vårt kännetecken är god service genom hög kompetens, närhet och enkelhet. I förvaltningen arbetar ca 350 medarbetare. Besök gärna www.goteborg.se/lokalforvaltningen
Hyresenheten arbetar med uppdrag inom lokalförvaltningen, fackförvaltningar, bolag samt uppdrag från kommunstyrelsen och andra nämnder. Hyresenheten ansvarar för lokalinhyrning samt lokal- och bostadsuthyrning. Förhandlingsverksamhet beträffande nya och befintliga hyresavtal.

Publiceringsdatum
2011-05-20

Arbetsuppgifter
Som hyresförhandlare arbetar du med uppdrag för Göteborgs stads stadsdelsförvaltningar, fackförvaltningar och bolag. Arbetet består i att du hyr in lokaler från fastighetsägare, både kommunala och privata. Du förhandlar, tolkar avtal, biträder i tvistefrågor och företräder uppdragsgivare i hyresnämnden samt analyserar och bedömer hyresavtalsförslag. Du handlägger även omförhandlingar, uppsägningsärenden och övriga hyresekonomiska frågor. Du arbetar självständigt under stort ansvar i en grupp tillsammans med fyra andra hyresförhandlare/hyresekonomer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning till exempel med inriktning mot ekonomi eller juridik alternativt annan fastighetsrelaterad utbildning. Bred erfarenhet från liknande arbete, exempelvis som uthyrare samt förhandlingsvana. Du har goda kunskaper inom hyresjuridiska frågor och fastighetsekonomi samt god förmåga att tolka och förstå avtal.
Du är analytisk med förmåga att hitta både juridiskt och ekonomiskt hållbara lösningar.
Du företräder förvaltningen i kontakter med både interna och externa samarbetspartners. Som person är du lugn och trygg och kan fokusera på rätt saker även i pressade situationer.
Du ser hyrda lokaler utifrån ett helhetsperspektiv för staden där du även har slutkundens bästa i fokus. En förutsättning för att lyckas är god samabetsförmåga, tydlighet och lyhördhet i kommunikationen med andra.
Du använder IT som ett naturligt redskap i arbetet och det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetssystem.
B-körkort krävs.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-06
Ange följande referens när du ansöker: A217830
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Kari Sternebratt, 031-365 07 52, kari.sternebratt@lf.goteborg.se

Facklig kontakt
Karin Sivertz, 031-365 06 12
Anna Damm, 031-365 06 04

Företag
Göteborgs stad, Lokalförvaltningen

Adress
Göteborgs stad, Lokalförvaltningen
40482 Göteborg

Jobbnummer
940499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Lokalförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Lokalförvaltningen: