Hyresförhandlare

Stockholms stad, fastighetskontoret, fastighetsavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, fastighetskontoret, fastighetsavdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vi har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i fem avdelningar. Vi sitter i moderna lokaler, ca tio minuters promenad från Centralstationen.




Publiceringsdatum
2016-12-06

Beskrivning
Fastighetsavdelningen förvaltar fastighetsnämndens fastigheter och byggnader men har även förvaltningsuppdrag åt andra nämnder inom staden.

Avdelningen består av fem enheter. driftenheten, enheten kundförvaltning, enheten teknikförvaltning, lokalservice samt enheten fastighetsadministration. Våra mål är att ha nöjda kunder, tillhandahålla ändamålsenliga lokaler, erbjuda kunderna tjänster och välunderhållna fastigheter. Vi har idag hyresintäkter motsvarande 1,3 Miljarder och hanterar 4.000 hyresavtal vilket gör att vi är en av Sveriges större fastighetsförvaltare. Att arbeta hos oss är alltid varierade och ger stora möjligheter till personlig utveckling.

Dina arbetsuppgifter
Som hyresförhandlare bistår du Stockholms stad med din kompetens inom hyresförhandling. Du arbetar bland annat med att hyra in administrativa lokaler från fastighetsägare, både privata och kommunala. Du söker lokaler, förhandlar, biträder i tvistefrågor samt analyserar och bedömer avtalsförslag. Du ansvarar även för fastighetskontorets förhandlingar, förvaltning och ekonomi av privata förskolelokaler. Du arbetar självständigt under stort ansvar i en grupp tillsammans med kundförvaltare, teknikförvaltare och administrativa förvaltare.

Kvalifikationer
Vi vill att du har relevant högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, fastighetsförvaltning eller har annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har flera års erfarenhet från fastighetsbranschen där du bl.a. arbetat med hyresjuridiska frågor samt förhandlingar. Det är meriterande med erfarenhet från offentlig förvaltning.

För att vara framgångsrik i uppdraget är du proaktiv, analytisk och affärsmässig. Då du företräder fastighetskontoret i kontakter med både interna och externa samarbetspartners är en förutsättning för att lyckas med detta god samarbetsförmåga, tydlighet och lyhördhet i kommunikationen med andra.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-08
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2479
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Jonsson, avdelningschef 0850827029

Företag
Stockholms stad, fastighetskontoret, fastighetsavdelningen

Adress
Stockholms stad, fastighetskontoret, fastighetsavdelningen
Hantverkargatan 2
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 2

Jobbnummer
3198451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, fastighetskontoret, fastighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, fastighetskontoret, fastighetsavdelningen: