Hyresadministratör till Hässelby Hem AB

Rekrytering & Interimslösningar / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rekrytering & Interimslösningar i Stockholm, Kalmar, Borås, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Med ca 4000 lägenheter och ett flertal kommersiella fastigheter i Stockholmsområdet räknas fastighetsbolaget Wallfast AB till ett av Stockholms största privata fastighetsbolag. Wallfast ingår i Soya-koncernen som består av ett antal företag verksamma främst inom shipping, fastigheter och miljöteknik. Totalt arbetar 1500 personer i något av Soya-koncernens bolag. Samtliga koncerngemensamma funktioner är samlade i ett internt servicebolag, Soya Group Support AB. Fastigheterna sköts av Wallfast AB och Hässelby Hem AB.

• Genom dotterbolaget Hässelby Hem AB, som bildades 2008, vill vi långsiktigt förvalta och utveckla fastigheter och områden i Hässelby. Hässelby Hem äger och förvaltar drygt 2 400 lägenheter i Hässelby Strand, Hässelby Gård och Hässelby Villastad. Vårt kontor finns på Persikogatan 28 i Hässelby Strand. Vår vision är att ge er hyresgäster ett kvalitativt boende i välskötta hus.
Hyresadministratör till Hässelby Hem AB

Vi söker nu en Hyresadministratör som kommer att vara anställd i Hässelby Hem AB vilket innebär det att du har en central och viktig roll i att konstruera och administrera en stor mängd hyresavtal samtidigt som du ska ansvara för receptionen. Tjänsten innebär mycket kontakter med våra hyresgäster samt arbete med bland annat uthyrning, hyreskontrakt, kravärenden och nyckelhantering. Vidare ligger det att ha goda relationer med hyresgäster, myndigheter, hyresgästförening samt regelbundet rapportera status och delta i uppföljningsmöten. Arbetet innebär också att medverka vid avstämningar och prognoser samt fortlöpande följa upp hyresreskontra.

Utöver ovan tillkommer arbetsuppgifter så som att:

• Ansvara för uthyrning och uppsägning av lägenheter, garage och parkeringsplatser samt hantera nycklar och kvittenser
• Delta i planeringsmöten
• Kontakter med bostadsförmedlingen
• Bistå i avstämnings- och vid prognosarbete
• Arbeta med Vitec Portal, uthyrningsverktyg och hyresgästsidor
• Hantering av autogiroansökningar/registrering
• Fortlöpande följa upp hyresreskontra och rapportera avvikelser

• I övrigt vara behjälplig med diverse sysslor som kan förekomma på kontoret.

Bakgrund

I rollen som hyresadministratör ser vi dig som är noggrann, kvalitetsmedveten och har en utmärkt administrativ förmåga. Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och god grund i ekonomi på gymnasienivå samt tidigare erfarenhet från reception- och kundtjänst. Du tycker om att arbeta och hantera ett administrativt flöde som ställer krav på struktur och noggrannhet såsom t.ex. ansvara för bolagets kravrutin och samarbete med Intrum Justitia.

Tidigare erfarenheter av att arbeta i hyressystemet Vitec Nova och Vitec Portal samt andra systemstöd är meriterande. För att trivas i denna roll tror vi att du tycker om att arbeta proaktivt, prestigelöst och självgående. Du ges stort ansvar med frihet i rollen och det är viktigt att du som person är flexibel och får energi av att ge service, samarbeta och bygga relationer. Du är kommunikativ och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Vi fäster stor vikt på ditt engagemang och dina personliga egenskaper.

Om Newsec Competence

I denna rekrytering samarbetar vi med Newsec Competence.
Vid frågor ang. tjänsten, vänligen kontakta Emelie Sahlsten via emelie.sahlsten@newsec.se eller 070-012 52 57. Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan.
Newsec Competence erbjuder kompetensförsörjning till fastighetsrelaterade företag på den svenska marknaden. Vår vision är att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna, lyhörda och framtidsorienterade leverantör av kompetensförsörjning med hög personlig service.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-08-24

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Sahlsten emelie.sahlsten@newsec.se +46 700 125 257

Företag
Rekrytering & Interimslösningar

Adress
Rekrytering & Interimslösningar
Grev Turegatan 7
10249 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 7, Stockholm

Jobbnummer
4308431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rekrytering & Interimslösningar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rekrytering & Interimslösningar: