Hyresadministratör sökes till Glebes i Kalmar

Telin Rekrytering & Konsult Syd AB / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-08-27

Om tjänsten
Som hyresadministratör är din främsta uppgift att sköta det administrativa kring lägenhetsuthyrning samt ge en god kundservice gentemot våra kunder och hyresgäster, du kommer kunna att arbeta mycket självständigt. Glebes är ett företag som präglas av en entreprenörsanda. Det är en platt organisation där det är högt i tak och nära till beslut. Det är en kultur som inbjuder till egna förslag och där du som anställd förväntas ta ett eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du blir spindeln i nätet med uppgiften att upprätthålla ett funktionellt arbete och bidrar till att skapa hög trivsel på kontoret.
Arbetsuppgifterna är varierande och i rollen kommer du främst att:
Administrera uthyrning och uppsägning av lägenheter samt övrig administration som gäller lägenhetsuthyrning.
Ha en kontinuerlig kontakt med kollegor, hyresgäster och myndigheter avseende löpande hyresärenden
Ansvara för uthyrning och upprätta, säkerställa och granska innehåll i nyupprättade hyresavtal
Genomföra hyresförhandling
Sköta bytesärenden och annan kontraktshantering
Hantera störningsärenden
Företräda hyresvärden vid Hyresnämnden
Hantera inkassoärenden, olovlig andrahandsuthyrning och uppsägningar
Post och kopieringshantering samt beställa kontorsmaterial.
Ansvara för vår kundtjänst via e-post, telefon samt besökare genom receptionen.
Detta är en heltidstjänst placerad på Glebes kontor i centrala Kalmar. Du kommer att rapportera till VD/Ekonomichef.

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten har en avslutad gymnasieutbildning. Har du dessutom en eftergymnasial utbildning, kanske inom hyresjuridik, så är detta meriterande.
Vi ser gärna att du har lokalkännedom och erfarenhet från hyresadministration för bostäder. Det är även en fördel om du har en viss hyresjuridisk förståelse samt erfarenhet av att läsa och tolka avtal.
Du har mångårig erfarenhet inom personligt och avhjälpande kundservicearbete och en stor vana att hantera olika typer av människor samt deras förfrågningar som kan vara av stor variation. Detta kräver att du besitter en hög integritet, ett stort tålamod och uppfattas som trygg, pålitlig och samtidigt flexibel.
I rollen som hyresadministratör läggs stor vikt vid dina personliga kompetenser. Du trivs med många kontakter och att vara ansiktet utåt. Du har en god social förmåga och är alltid mån om att ge den bästa servicen, både externt och internt samt tar stort ansvar för att det du levererar håller hög kvalitet. Vilket kräver ett noggrant och strukturerat arbetssätt.
Då vi är ett litet kontor där alla hjälps åt är prestigelöshet och hjälpsamhet en förutsättning för att kunna trivas i rollen. Vidare har du en positiv inställning och arbetar för en god stämning i gruppen.
Din IT- mognad och systemvana är god, du är en van användare av Office-sviten och har sannolikt arbetat i något hyressystem tidigare.
Du hanterar det svenska språket obehindrat i tal och skrift och kan uttrycka dig bra på engelska.

Om arbetsgivaren
Glebes arbetar med byggnationer och med fastigheter. Vi bygger och förvaltar fastigheter inom allt från historiska byggnationer hela vägen till nyproduktion, både externa entreprenader och i egen regi. Glebes är ett familjeföretag i tredje generationen som verkar i Kalmar med omnejd sedan över 75 år tillbaka. Detta ger oss både stor erfarenhet och många personliga hyresgäst- och kundrelationer som vi vårdar noga. För oss är service och kvalitet mycket viktigt och vi försöker alltid vara tillgängliga, ligga i framkant och leverera lösningar som både är prisvärda och långsiktigt hållbara.
Läs mer på www.glebes.se

Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Glebes med Telin och du söker tjänsten via telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se
Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143767".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB (org.nr 556859-1076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5925074

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB: