Hyresadministratör

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB i Stockholm, Uppsala, Sundsvall, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Vill du bli en del av ett företag som har över hundra års erfarenhet att framgångsrikt förvalta Sveriges bostadsrättsföreningar? Som Förvaltningsadministratör hos oss är du en enormt viktig administrativ och sakkunnig del av SBC:s totala kundleverans.
På kontoret sitter vi i trivsamma lokaler med centralt läge på Södermalm i Stockholm. Här är ca hundra medarbetare verksamma varav tio är Förvaltningsadministratörer.
Vad du kommer ansvara för
Som förvaltningsadministratör på SBC är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att sköta bostadsrättsföreningarnas lägenhetsförteckning. Det innebär främst administrering av lägenhetsöverlåtelser, pantsättningshandlingar, hyresavtal och andrahandsuthyrningar. Tjänsten inkluderar även arbetsuppgifter som avisering, debitering av avgifter/hyror, reskontrahantering, kontraktsskrivning av bilplatser och förråd.
I det dagliga arbetet ingår det också kontakt med främst boende, hyresgäster & mäklare. Kontakten sker antingen via mejl, telefon eller digitalt forum.
Teamet inom Förvaltningsadministration i Stockholm jobbar självständigt men även i grupp för att lösa uppgifterna tillsammans.
Vad du kommer bidra med
Din positiva inställning och din nyfikenhet gör att du har lätt för att lära nytt och är villig att ge det där lilla extra. Du är social, lagspelare och bra på att bygga relationer samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och kan planera dina arbetsdagar för att kunna utföra arbetet på bästa sätt.
Det är önskvärt att du har gymnasial utbildningsnivå eller liknande alternativt erfarenhet av administration, ekonomi och professionell kundhantering. Har du erfarenhet av administrativt arbete av bostadsrättsföreningar och/eller fastighetsbranschen är det meriterande, men inte avgörande.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem.
Du behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift.
Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för arbetsuppgifterna.
Vad vi på SBC erbjuder dig
Vi vill att du ska må bra, i dag och i framtiden. Därför får du som anställd på SBC ett friskvårdsbidrag på 4 000 kronor om året och självklart sparar vi till din pension enligt den ITP-plan som gäller för dig. För att underlätta din vardag har du som anställd, utöver 25 semesterdagar, 49 timmar ledighet som du kan ta ut när det passar dig.
Varmt välkommen till oss på SBC, Västgötagatan 5!

Sökord: avgiftsförvaltare, administratör, mäklarassistent, hyresadministratör, avgifts- & hyresförvaltare,

Publiceringsdatum
2022-08-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
SBC Sveriges Bostadsrättscentrum AB
Västgötagatan 5
11183 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SBC Sveriges Bostadsrättscentrum AB (org.nr 556576-7299), http://www.sbc.se
Västgötagatan 5 (visa karta)
111 83  STOCKHOLM

Arbetsplats
SBC Stockholm

Jobbnummer
6861938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB: