Hyresadministratör
Ystads kommun, Samhällsbyggnad / Ekonomiassistentjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ystads kommun, Samhällsbyggnad i Ystad Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.
Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
Fastighetsavdelningen är en del av Ystads kommuns Samhällsbyggnadsförvaltning. Vi är 18 tjänstemän och ett tiotal vaktmästare som arbetar på Fastighetsavdelningen. Kontoret är beläget i centrala Ystad, i närheten av tågstationen med goda kommunikationsförbindelser.
Publiceringsdatum2018-12-19ArbetsuppgifterSom Hyresadministratör på kommunens fastighetsavdelning ansvarar du för hyresavisering, avräkning, registrering och uppföljning av hyresbetalningar samt bevakning av fordringar. Du har även daglig kontakt med våra hyresgäster och kollegor inom kommunens förvaltningar. Du har hand om kravhantering, hanterar kö-listor och tecknar vissa avtal.
Du ansvarar även för huvudbokavstämning av hyreskontrakt, fakturahantering samt kontering och attest. Vissa av arbetsuppgifterna sker i samarbete med kommunens ekonomer. Vi förvaltar lokaler/lägenheter för kommunal verksamhet, garage och parkeringsplatser och vi handhar även all arrendeavtalshantering av kommunens mark.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Meriterande är om du har för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning. Erfarenhet av liknande tjänst, hyresfrågor, hyresjuridik, att arbeta i reskontrasystem samt fastighetssystem är starkt meriterande.
Det är även önskvärt att du är en van användare av ekonomiadministrativa system och har tidigare arbetat med leverantörsfakturor.
I rollen som Hyresadministratör förväntas du kunna förklara och förmedla information på ett förtroendeingivande sätt, vilket ställer krav på social kompetens, pedagogiskt sinne och goda kunskaper i det svenska språket i tal såväl som skrift. Rollen ställer höga krav på din administrativa och serviceinriktade förmåga då du kommer ha många interna och externa kontakter både per telefon, e-post och genom personliga möten. Självklart är du en van användare av dator och Microsoft Office-paketet.
ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 418.18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOlof Hübner 0411-57 77 95
FöretagYstads kommun, Samhällsbyggnad
AdressYstads kommun, Samhällsbyggnad
Nya Rådhuset
27180 YSTAD
Kontorsadress27180 Ystad
Jobbnummer 4517963
Observera att sista ansökningsdag har passerat.