Hyres- och BRF-administratör

HSB Malmö / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HSB Malmö i Malmö

HSB Malmö som bildades 1925 är en av Sveriges 29 självständiga HSB-föreningar. Med nära 50 000 medlemmar är det en av de mer tongivande. Verksamheten bedrivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i sex kommuner - Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge. Utöver att HSB Malmö äger drygt 2 200 hyresrätter och förvaltar 30 000 bostadsrätter så erbjuder man administrativa och tekniska konsulttjänster till såväl fastighetsägare som bostadsrättsföreningar. Läs mer om HSB på www.hsb.se

Ett omväxlande arbete väntar på dig. Detta i ett team på 5 personer som kännetecknas av ett trevligt arbetsklimat där du som medarbetare får använda dina drivkrafter och ges möjlighet att göra skillnad varje dag. Att vara hyres- och brf administratör innebär att du i huvudsak arbetar med hyresavisering och administration relaterat till hyresreskontra både för HSB Sundsfastigheters hyresfastigheter och de bostadsrättsföreningar som HSB Malmö förvaltar.
När en kollega nu går på föräldraledighet, söker vi dig som vill förstärka vårt team under 1 års tid, med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2019-01-25

Dina arbetsuppgifter
• Utöver ovanstående handlägger du även överlåtelser och panter och supporterar i frågor relaterade till dessa arbetsområden. Detta innebär både nära samarbete med fastighetsförvaltare och HSB-ekonomer internt samt externa kontakter med hyresgäster, bostadsrättsinnehavare, bostadsrättsföreningarnas styrelser och mäklare

Kvalifikationer
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter krävs och har du dessutom jobbat i PM (Unit4 Property Management) eller annat hyressystem är det ett plus. Du har utbildning på lägst gymnasienivå, helst med inriktning mot ekonomi och administration och givetvis goda IT-kunskaper, eftersom digitala arbetssätt är en självklarhet för oss

Dina egenskaper
• Vi söker dig som brinner för att ge våra kunder bästa tänkbara service och är en fena på administration. Du är snabb vid tangentbordet utan att ge avkall på noggrannheten. Du gillar ordning och reda och förstår sambandet mellan hyresadministration och redovisning. Du nöjer dig inte med svaret "vi gör som vi alltid har gjort" utan ser möjligheter till vidareutveckling av avdelningens arbetsuppgifter. Du missar aldrig en deadline och har förståelse för att jobbet har toppar och dalar i belastning. Vidare har du lätt för att på ett förtroendeingivande sätt kommunicera med kunder såväl skriftligt som muntligt. Du är en engagerad lagspelare som sprider positiv energi till dina kollegor, samtidigt ser du dig själv som en självständig och lösningsfokuserad medarbetare

Vi erbjuder:
• Vi sticker ut hakan och har som målsättning att vara Sveriges modernaste HSB-förening. Ditt engagemang är avgörande för hur väl vi lyckas med detta. Lön enligt kollektivavtal och attraktiva personalförmåner i en organisation som genomsyras av våra kärnvärderingar engagemang, trygghet, hållbarhet, omtanke och samverkan (ETHOS). Placering på avdelningen för Internekonomi och hyresadmin med kontor i Turning Torso, Västra Hamnen i Malmö.
• Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år med start omgående eller så snart som rätt kandidat har möjlighet

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Ange följande referens när du ansöker: 4017390706
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lina Nyman (+46) 10-4423316

Företag
HSB Malmö

Adress
HSB Malmö
HSB Turning Torso
21115 MALMÖ

Kontorsadress
Lilla Varvsgatan 14, 21115 Malmö

Jobbnummer
4577671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HSB Malmö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HSB Malmö: