Huvudregistrator till Polismyndigheten

Polismyndigheten Västra Götaland / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Vårgårda eller i hela Sverige

Dokumentationssektionens verksamhet omfattas av ansvar för fördelning och hantering av till myndigheten inkomna handlingar, diarieföring av inkomna och upprättade handlingar, förvaltning av myndighetens centralarkiv samt hantering av handlingar tillhörande kriminaldiariets närarkiv. Vi är idag 11 medarbetare och du kommer att tillhöra den arbetsgrupp som ansvarar för den centrala registraturens uppdrag.

Publiceringsdatum
2013-02-07

Dina arbetsuppgifter
Polismyndigheten är inne i en process som handlar om att gå över från analog till digital form i ärendehantering och arkivering. Det innebär att vi befinner oss vid ett skifte som i stor utsträckning påverkar registratorns roll.

Arbetet har stor bredd och du kommer att vara delaktig i uppstartsarbetet med nytt digitalt system för diarieföring. Samtidigt ska det gamla systemet kvalitetssäkras för avställning till digitalt arkiv. Det innebär att två olika arbetssätt måste fungera parallellt och huvudregistratorn förväntas bevaka båda processerna. I bevakningen av dessa processer vill vi att du arbetar fram underlag till förslag till eventuella åtgärder och rutiner.
I rollen som huvudregistrator kommer du att ansvara för fortbildning, analys och kvalitetsuppföljning av diarieföringen inom hela myndigheten. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm i rollen som utbildare och informatör i de frågor som ligger inom ansvarsområdet.

I arbetsuppgifterna ingår även:
• Att medverka i arbetet med att ta emot och fördela myndighetens inkomna handlingar
• Att registrera och slutredovisa ärenden i Polisens allmänna diarium
• Att besvara såväl interna som externa förfrågningar som anknyter till ärendehanteringen inom myndigheten
• Att medverka i arbetet med arkivering av handlingar tillhörande allmänna diariet
• Att medverka i arbetet som hör till dokumentationssektionens uppdrag inom myndigheten

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom Offentlig förvaltning och/eller administration och som är registratorsutbildad. Du ska ha erfarenhet av registratorsarbete vid kommunal- eller statlig förvaltning. Du ska vara väl förtrogen med Offentlighets- och sekretesslagstiftningen samt ha goda förvaltningskunskaper. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, då språket är ett av våra viktigaste verktyg.

Då du förväntas inta en nyckelroll i arbetet med kvalitetssäkring är det viktigt att du har analytisk förmåga och arbetar strukturerat. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att leda förändringsarbeten. I uppdraget ingår att informera och utbilda inom dokumenthantering. Du bör därför ha god pedagogisk förmåga och tycka om att lära ut.

Du ska även ha mycket god datorvana, vara väl förtrogen med Office-paketets program och gärna ha erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem. Du är noggrann och van att arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta och ett väl utvecklat sinne för service. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och social förmåga.
Eftersom du kommer att ha daglig kontakt med medarbetare är det viktigt att du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och har en hög servicekänsla.
Du visar respekt och engagemang i mötet och samarbetet med andra, både internt och externt.
Med din samlade kompetens förväntas du att bidra till målen för verksamheten och vara är en god företrädare för myndigheten.

Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Tjänsteställe: Ernst Fontells plats, Göteborg.

Arbetstid: dagtid med flex.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-28
Ange följande referens när du ansöker: AD 713-4617/13
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.vastragotaland@polisen.se

Kontakt
Eva Alpsten 114 14 (växel) personalenheten@vastragotaland.police.se

Företag
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND

Adress
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten@vastragotaland.polisen.se

Jobbnummer
1460958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Västra Götaland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland: