Huvudregistrator till kommunkansliet

Kungälvs kommun, Kansli och Juridik / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik i Kungälv

Kommunkansliet ansvarar för kommunens uppgifter inom bl.a. arkiv, personuppgiftsfrågor, registrering av handlingar, juridisk rådgivning till förvaltning och politik, upphandling, systemförvaltning, och nämndsekreteraruppgifter. Enheten har 30 anställda, av vilka tre är huvudregistratorer. Vårt ärendehanteringssystem är Public 360 och vi har ett e-arkiv.


Publiceringsdatum
2019-01-29

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar, fattar beslut på delegation från kommunstyrelsen och påbörjar och avslutar ärenden. I arbetet ingår också att vid behov stödja nämndsekreterarna med nämndadministration och i valarbetet inför EU valet 26 maj.

Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar och personuppgifter genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Det innebär också att du bevakar att myndigheten fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar. Du arbetar i ett team tillsammans med övriga huvudregistratorer, registrator och arkivarie. Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter. Du förutsätts vidare kunna hålla utbildningar för tjänstepersoner och förtroendevalda inom dina områden.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en registratorsutbildning alternativt har relevant högskoleutbildning inom juridik eller administration. Du bör också ha erfarenhet av registratorsarbete och god förståelse för arkivvård och de förutsättningar som i övrigt gäller för myndigheters hantering av handlingar. Arbetet som registrator kräver att du är strukturerad, noggrann och effektiv samt van vid att arbeta självständigt.

Vi ser också att du är en person med hög integritet, som har förmåga att förmedla information och kunskap till andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar. Du har lätt för att samarbeta och har ett väl utvecklat sinne för service. Som huvudregistrator är det viktigt att du har god teoretisk kunskap om tryckfrihetsförordningen, personuppgiftslagen samt offentlighets- och sekretesslagen och dess praktiska tillämpning. Erfarenhet av arbete med digitaliseringsfrågor inom offentlig sektor är meriterande liksom erfarenhet av att utbilda andra.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vikariat 12 månader Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-12
Ange följande referens när du ansöker: A846974
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Lindskog 0722 038513, erik.lindskog@kungalv.se

Företag
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik

Adress
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik
Ytterbyvägen 2
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
4582315

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kansli och Juridik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik: