Huvudregistrator/systemförvaltare

Lidingö stad, Sekretariatet / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad, Sekretariatet i Lidingö

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 500 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 45 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen.

Vi arbetar utifrån värdegrunden - Vilja och Våga.

Sekretariatet som är en del av konsult- och servicekontoret innefattar tre verksamhetsområden: kansli, stadsarkiv och överförmyndarverksamhet. Kansliet arbetar bland annat med juridiska ärenden, kommunstyrelsens registratur, projektarbeten och utredningar. Verksamheten ansvarar för den politiska ärendeprocessen med beredning och är administrativt stöd till den politiska ledningen.

Publiceringsdatum
2016-01-12

Arbetsuppgifter
I uppdraget som huvudregistrator ingår att vara systemförvaltare och ansvara för utvecklingsarbete som rör stadens dokument- och ärendehanteringssystem (Lex). Vi befinner oss i ett förändringsarbete inom området med tanke på den ökande digitaliseringen, och erbjuder möjligheten att vara med att forma arbetet framåt.

Som registrator är du navet i vår ärendehantering och ansvarar för registrering av handlingar i kommunstyrelsens diarium. Arbetet innebär en nära kontakt med medarbetare, allmänhet och media. Du kommer att ge utbildning, information och service som är kopplat till verksamheten och hantera interna och externa förfrågningar. Du arbetar också med postöppning, utlämnande av handlingar (sekretessbedömningar) och sekreterarskap i ett par av kommunstyrelsens råd.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetsinnehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden.

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis arkivvetenskap, alternativt har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning och av arbete med elektronisk dokument- och ärendehantering. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Du är stabil, självgående och strukturerad, du tar ansvar för din uppgift, planerar och organiserar ditt arbete. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och tycker om att jobba med människor och har en god samarbetsförmåga. Du har en pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi undanber oss alla erbjudanden om bemannings-, annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.

Besök gärna vår webb om stadens arbetsliv och lediga jobb: www.lidingo.se/jobbahososs

Eller kontakta oss via Facebook: www.facebook.com/jobblidingo

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-25
Ange följande referens när du ansöker: A532796
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AnnCharlott Altin, enhetschef 08-731 32 23

Facklig kontakt
Facklig representant via stadens växel 08-731 30 00

Företag
Lidingö stad, Sekretariatet

Adress
Lidingö stad, Sekretariatet
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Kontorsadress
18182

Jobbnummer
2610495

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad, Sekretariatet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad, Sekretariatet: