Huvudregistrator - Lidingö Kommun - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lidingö
Huvudregistrator
Lidingö Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd
Visa alla jobb hos Lidingö Kommun i Lidingö

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

På stadsledningskontoret arbetar närmare 120 personer och vi fungerar som stabsorgan till kommunstyrelsen. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service samt leder utvecklingen i övergripande processer.

Stadskansliet består av 13 personer och innefattar fyra verksamhetsområden: registratur, juridik- och nämndkansli, arkiv och överförmyndarverksamhet. Stadens fyra registratorer är organiserade centralt på stadskansliet och bistår förvaltningarna med diarieföring.

Vi befinner oss i ett förändringsarbete inom enheten med dokument- och ärendehanteringen och erbjuder möjligheten att vara med och forma det. Registraturen har nyligen centraliserats och ett arbete pågår med att göra arbetsprocesserna mer enhetliga.

Nu söker vi dig som vill bli vår nya huvudregistrator!

Publiceringsdatum
2020-05-25

Dina arbetsuppgifter
Som huvudregistrator kommer du att vara navet i vår ärendehantering och ansvara för registrering av handlingar i
kommunstyrelsens diarium. Du ingår i ett team med de övriga registratorerna som stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Som huvudregistrator ansvarar du för att driva registratorsgruppens förändringsarbete. I uppdraget ingår att ansvara för utvecklingsarbetet som rör stadens ärendehanteringssystem och att utveckla processen kring ärenden och dokumenthantering. Ett arbete inleds inom kort för att upphandla ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem och som huvudregistrator
kommer du att ha en ledande roll i det arbetet.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är registrering av handlingar, utlämnande av handlingar (sekretessbedömningar), att ge råd, stöd och service till stadens förvaltningar i frågor kring registratur, systemförvaltning för stadens dokument- och ärendehanteringssystem Lex och ett par andra mindre system samt att vara samordnande i registratorsgruppen.

Arbetet innebär en nära kontakt med medarbetare, förtroendevalda, allmänhet och media. Du kommer att ge information och service
som är kopplat till verksamheten och hantera interna och externa förfrågningar.

I tjänsten ingår även att bistå valkansliet i samband med val. Andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetsinnehåll och förutsättningar kan komma att förändras över
tid.

Kvalifikationer
Vi söker en van registrator med flera års erfarenhet av registratur. Du ska ha erfarenhet av att arbeta inom
offentlig förvaltning och av arbete med dokument-
och ärendehantering. Du är väl insatt i offentlighets- och
sekretesslagstiftningen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha varit drivande i förändringsarbete.

Du har en högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis arkivvetenskap, eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt.

För oss är det viktigt att du är självgående med en god samarbetsförmåga och en stor känsla för service. Vi förutsätter att du är strukturerad och har en god it-vana och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du gillar förändringsarbete och att vara drivande i utvecklingen för att förbättra arbetsprocesser.

Vi tror att du trivs i kontakten med allmänheten och besitter en pedagogisk förmåga.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Ida Wahlbom, Biträdande kanslichef, 08-731 47 73

Facklig representant, nås via stadens växel, 08-731 30 00

Arbetsplats
Lejonvägen 15

181 32 Lidingö

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
*
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidingö kommun

Jobbnummer
5238137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö Kommun: