Huvudregistrator

Lunds kommun, Administrativa avdelningen, Kommunkontoret / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun, Administrativa avdelningen, Kommunkontoret i Lund

Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.


Publiceringsdatum
2019-02-14

Arbetsuppgifter
Kommunkontorets administrativa avdelning ansvarar bland annat för juridisk rådgivning, övergripande ärendehantering, stadsarkiv och överförmynderiverksamhet. Totalt arbetar 13 medarbetare fördelat på tre verksamheter inom avdelningen. Inom Lunds kommun pågår ett utvecklingsarbete med att utveckla de administrativa processerna och ärendehanteringen. En viktig del av detta är att skapa förutsättningar för digital ärendehantering och ett kommande arkiv för digitala handlingar. Avdelningens förvaltningsadministratörer kommer att involveras i detta utvecklingsarbete. Inom Lunds kommun används W3D3 som centralt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta i ett team tillsammans med kollegor med nämndadministrativt arbete i anslutning till kommunstyrelsens, kommunfullmäktiges och därtill hörande utskotts sammanträden. Du är kommunens expert på diarieföring och tillser att denna sker med hög kvalité och i enlighet med gällande lagstiftning t.ex. offentlighets- och sekretesslag och GDPR. Med hög kvalité avses bl.a. sökbarhet, enhetlighet och i enlighet med gällande klassificeringsstruktur.
Utöver detta ger du råd om registrering, diarieföring, sekretess, arkivering m.m. till kommunkontorets tjänstemän så att registratur och diarieföring fungerar på ett effektivt och rättssäkert sätt.
I ditt uppdrag ingår också att du ska effektivisera och modernisera förvaltningens ärendehantering och förväntas planera och driva utbildnings- och utvecklingsprojekt inom registratur och diarieföring. Du leder arbetet med att hålla förvaltningens informationshanteringsplaner aktuella och tillser att ärenden, handlingar och information arkiveras korrekt och säkert.
Du leder skapandet av kommunens interna nätverk av registratorer och säkerställer att framtagna rutiner och regler efterlevs i hela kommunen och hålls uppdaterade. Du utbildar andra registratorer i diarieföring, rutiner och ärendehanteringssystem.
Slutligen arbetar du nära kommundirektör, chefer, registratorer, nämndsekreterare, arkivarier och handläggare.



Kvalifikationer
Vi ser att du har högskoleutbildning inom arkiv-/informationskundkap, juridik, samhälls-/statsvetenskap, offentlig förvaltning eller motsvarande. Du har goda kunskaper om relevant lagstiftning, främst offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen och GDPR. Du har också goda kunskaper om och gedigen erfarenhet av arbete i kommun, landsting eller annan offentlig förvaltning som registrator, nämndsekreterare eller motsvarande.
Vi förutsätter att du har goda datakunskaper generellt och specifikt inom office-paketet, erfarenhet av arbete i W3D3 eller annat ärendehanteringssystem samt mycket god läsförståelse och mycket goda kunskaper i svenska språket
Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska i tal och skrift
Som person är du är en genuint serviceinriktad, innovativ och nyfiken person med fokus på vad som gagnar medborgarna. Du har förmåga både att självständigt driva processer och att samarbeta och du är flexibel och tycker att det är roligt att utföra såväl rutinartade som mer kvalificerade uppgifter.


ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-10
Ange följande referens när du ansöker: KK 2019/07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jesper Jacobsson jesper.jacobsson@lund.se 046-359 59 26

Företag
Lunds kommun, Administrativa avdelningen, Kommunkontoret

Adress
Lunds kommun, Administrativa avdelningen, Kommunkontoret
Box 41
22100 LUND

Kontorsadress
Lund

Jobbnummer
4613317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun, Administrativa avdelningen, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun, Administrativa avdelningen, Kommunkontoret: