Huvudregistrator
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik i Kungälv Enheten för kommunkansli, juridik och upphandling ansvarar för kommunens uppgifter inom bl.a. arkiv, personuppgiftsfrågor, registrering av handlingar, juridisk rådgivning till förvaltning och politik, upphandling, kommunövergripande utredningsuppdrag och nämndsekreteraruppgifter. Enheten har 28 anställda, av vilka 3 är huvudregistratorer. Eftersom en av våra huvudregistratorer ska vara ledig för studier söker vi nu en ersättare.
Publiceringsdatum2018-02-12ArbetsuppgifterArbetet innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar, fattar beslut på delegation från kommunstyrelsen och påbörjar och avslutar ärenden. I arbetet ingår också att lämna stöd och råd i personuppgiftsfrågor. Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar och personuppgifter genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Det innebär också att du bevakar att myndigheten fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar.
Du arbetar i ett team tillsammans med övriga huvudregistratorer, registrator och arkivarie.
Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter.
KvalifikationerVi söker dig som har en dokumenterad registratorsutbildning alternativt har relevant högskoleutbildning inom juridik eller administration. Du bör också ha erfarenhet av registratorsarbete och god förståelse för arkivvård och de förutsättningar som i övrigt gäller för myndigheters hantering av handlingar. Arbetet som registrator kräver att du är strukturerad, noggrann och effektiv samt van vid att arbeta självständigt.
Vi ser också att du är en person med hög integritet, som har förmåga att förmedla information och kunskap till andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar. Du har lätt för att samarbeta och har ett väl utvecklat sinne för service. Som huvudregistrator är det viktigt att du har god teoretisk kunskap om tryckfrihetsförordningen, personuppgiftslagen samt offentlighets- och sekretesslagen och dess praktiska tillämpning. Erfarenhet av arbete med personuppgiftsfrågor är meriterande.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstidsanställning, vikariat 6 mån Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-07-02 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-26
Ange följande referens när du ansöker: A755086
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErik Lindskog 0722 - 038513
FöretagKungälvs kommun, Kansli och Juridik
AdressKungälvs kommun, Kansli och Juridik
Ytterbyvägen 2
44281 KUNGÄLV
KontorsadressStadshuset KUNGÄLV
Jobbnummer 3958472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.