Huvudregistrator

Mölndals stad, Kommunikations- och kanslienheten / Organisationsutvecklarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Kommunikations- och kanslienheten i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stad har en vision som vi kallar Mölndal Vision 2022. Den kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals drygt 66 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden är i fokus för våra medarbetare som jobbar inom en mängd olika yrken.
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du själv kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.




Publiceringsdatum
2018-01-31

Arbetsuppgifter
Stadsledningsförvaltningen erbjuder stöd och service till övriga förvaltningar i Mölndals stad samt styr och driver utveckling inom bland annat kommunikations- och kanslifrågor, ekonomi, juridik, upphandling, IT och HR. Förvaltningen har omkring 180 medarbetare.
Kommunikations- och kanslienheten består idag av fjorton personer. Inom kanslidelen är vi sju medarbetare som jobbar med bland annat administrativt stöd till kommunstyrelse och kommunfullmäktige, stadsarkiv och ansvar för centrala IT-system kopplade till den politiska ärendeprocessen. Vi har idag en helt digital registratur som också är kopplad till stadens e-arkiv. Stadens utveckling i riktning mot visionen innebär utmaningar inom bland annat digitalisering och demokratiutveckling.

Vi söker nu en huvudregistrator som ska arbeta i rollen som registrator för kommunstyrelsen och dess utskott. Du ska arbeta med att utveckla stadens registratur och ärendeprocess och även bidra i arbetet med utveckling av IT-stöd kring dessa delar. I nuläget använder vi ärendehanteringssystemet Platina. Du ska bygga upp och leda ett nätverk för registratorer för stadens förvaltningar.
I tjänsten ingår också att jobba som arkivhandläggare med utlämning och vård av handlingar i stadsarkivet, samt att fungera som arkivredogörare för kommunstyrelsen.
I samband med val och folkomröstningar ingår du i stadens valkansli.



Kvalifikationer
Du har en relevant examen från gymnasieskolan enligt vår bedömning, eventuellt någon påbyggnadsutbildning inom administration/arkiv/offentlig förvaltning, samt minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Mycket goda kunskaper om registratur och diarieföring inom kommunal förvaltning. Kunskaper i förvaltnings-, offentlighet- och sekretesslagstiftning. Goda IT-kunskaper. Du har erfarenhet av att jobba självständigt inom ditt arbetsområde.

Som person är du flexibel, strukturerad, serviceinriktad och tycker om att driva utveckling inom ditt ansvarsområde. Du trivs i rollen som "spindeln i nätet".
Ett nära samarbete med andra inom och utom förvaltningen kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga och är lyhörd för andras behov. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 19 mars eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-18
Ange följande referens när du ansöker: A752102
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Hiller anna.hiller@molndal.se 031-315 13 09

Företag
Mölndals stad, Kommunikations- och kanslienheten

Adress
Mölndals stad, Kommunikations- och kanslienheten
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
3936228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Kommunikations- och kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Kommunikations- och kanslienheten: