Huvudredaktör till Helsingborgshem

Helsingborgshem / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgshem i Helsingborg

Vår webb är vår marknadsplats. Här erbjuder vi service och kommunicerar med nya och befintliga kunder. Webben är en allt viktigare plattform för utveckling av morgondagens produkter, tjänster och service till våra kunder. Genom andra digitala kanaler, främst sociala medier, drivs mycket av kommunikationen med våra målgrupper.

Om Helsingborgshem
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 16 miljarder och vi omsätter 1 miljard. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.

Helsingborgshem söker en huvudredaktör till digitala kanaler!



Vill du vara med på en spännande resa där du blir en av våra nyckelfunktioner för att förverkliga vår vision om att göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor?

Publiceringsdatum
2019-07-02

Om tjänsten
Som huvudredaktör för våra digitala kanaler ansvarar du för utveckling och förvaltning av vår webbplats. I ett nära samarbete med våra kommunikatörer och medarbetare inom övriga funktioner i företaget jobbar du med användarens fokus för att tillhandahålla service och tjänster som skapar nytta för våra målgrupper. Du har ett helhetsperspektiv med fokus på slutanvändaren. Du ansvarar för att vår kommunikation i våra olika digitala kanaler samspelar på ett ändamålsenligt sätt.

Rollen är både strategisk och operativ. Du fångar upp och samordnar synpunkter, förutsättningar, behov och utvecklingsönskemål från verksamheten med användarens fokus. I rollen ingår att agera kravställare för nya funktioner gentemot vår IT-sektion.

I ditt ansvar ligger också att för webbplatsen besluta om prioriteringar, sätta mål för uppföljning och analyser, samt ansvara för webbplatsens sökbarhet och tillgänglighet. Du ansvarar för analys och uppföljning av vår kommunikation i sociala medier och för prioritering av olika digitala kanaler.

I den förvaltande delen av rollen har du ett övergripande ansvar för huvudingången på webbplatsen och i våra sociala medier. Du ansvarar för att innehåll och struktur följer våra riktlinjer och grafiska profil och utvecklar nya strukturer och reviderade riktlinjer tillsammans med våra övriga kommunikatörer/webbredaktörer. Ansvarsområdet omfattar också utbildning av nya webbredaktörer.

I det dagliga arbetet ingår du i det interna publiceringsrådet tillsammans med våra kommunikatörer där ni samarbetar om innehåll och publiceringar i våra olika kanaler. Som redaktör ingår du i företagets avdelning för affärsutveckling. Då detta är en ny roll så finns det stora möjligheter att vara med och påverka för rätt person.

Din profil
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning med 3-4 års arbetslivserfarenhet. Du är en rutinerad kommunikatör med god erfarenhet av utveckling och förvaltning av webb och andra digitala kanaler. Självklart brinner du för de möjligheter som digitalisering och webb innebär. Du behöver inte vara en teknisk specialist, men det är viktigt att ha relevant kännedom om hur tekniken fungerar. För att lyckas i den här rollen behöver du ha goda kunskaper i Office-paketet, erfarenhet av utveckling och förvaltning av webb och andra digitala kanaler inklusive sociala medier.

Som person ser vi att du har lätt för att samarbeta, är ansvarstagande och strukturerad i din läggning. Det är även viktigt att du kan entusiasmera och vid behov leda medarbetare i olika aktiviteter. Vidare är du en självgående och kommunikativ person som drivs av utmaningar och av att nå resultat.

Du har förmågan att analysera data, presentera dem och ge råd för fortsatt utveckling. Du förstår även vikten av god användbarhet och betraktar webb och andra digitala kanaler som en helhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från en bransch med samhällsfrågor.

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis, part of Manpowergroup. Kontakta rekryteringskonsulter Magnus Aarenstrup tfn: 070-381 62 33, eller Annette Björkquist-Åhstedt tfn: 0725 41 88 53 om du har några frågor.

• Vi arbetar med löpande urval så vänligen sänd in din ansökan omgående.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-30
Ange följande referens när du ansöker: 470becc2-3658-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annette Björkquist-Åhstedt Annette.Bjorkquist-ahstedt@se.experis.com +46725418853

Företag
Helsingborgshem

Adress
Helsingborgshem
25003
25003 1283

Kontorsadress
Drottninggatan 136B

Jobbnummer
4840232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgshem: