Husansvarig till serviceenheten i Sundbyberg

Huvudkontor, Avdelningen för verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor, Avdelningen för verksamhetsstöd i Sundbyberg, Stockholm, Norrköping eller i hela Sverige

Vi söker husansvarig till serviceenheten i Sundbyberg.

Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av mötet med människor och ett kontinuerligt lärande. Under sommaren 2018 samlokaliserades samtliga kontor i Stockholm till nya lokaler i Sundbybergs centrum. I samband med detta infördes även MigWorx, konceptet för Migrationsverkets aktivitetsbaserade arbetssätt. På kontoret arbetar ca 1.200 medarbetare.

Nu söker vi en husansvarig med ansvar för att utveckla servicen till att bli ett effektivt stöd för medarbetarna. Servicen kommer att byggas på tre grundstenar: ägandeskap, värdskap och problemfrihet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du ska i din roll utveckla ägandeskapet för rutiner och tillsyn för gemensamma utrymmen och funktioner, där ansvaret tidigare låg på verksamheten. Värdskapet innebär att du skapar förutsättningar för en öppen, tillgänglig och proaktivt serviceorganisation som känner ansvar för kontoret och det dagliga mötet med medarbetarna. Problemfriheten innebär att du aktivt ska driva och utveckla frågor där verksamheten upplever hinder för en problemfri vardag, t ex då i form av utvecklat teknikstöd.

Vidare ska du i din roll utveckla effektiva rutiner och arbetsleda servicemedarbetarna i implementering och uppföljning av dessa, för att säkerställa leveransen av en god service i enlighet med grundstenarna. Arbetet kommer ske i nära samarbete med verksamheten, chef för serviceenheten, MigWorx-experter, lokalförsörjningsenheten och anlitade leverantörer.

Personliga kompetenser

Du arbetar bra med andra människor. Du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt utifrån tydliga mål. Du är van vid att leda vid förändring. Du är bra på att analysera och komma fram till hur eventuella problem kan lösas med det bästa för verksamheten i fokus.

Publiceringsdatum
2018-12-20

Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet.
- Gedigen erfarenhet från utveckling av serviceorganisationer inom kontor, helst från olika verksamheter.
- Erfarenheten från att driva och leda i förändring.
- Erfarenhet av att arbetsleda
- Kännedom om aktivitetsbaserat arbetssätt.
- God kommunikativ förmåga att uttrycka sig i väl tal som skrift på svenska

Meriter

- Erfarenhet av att följa upp verksamheten med relevanta nyckeltal
- Erfarenhet från utpräglade och kundintensiva servicebranscher, som t ex hotell- restaurangverksamhet, kontorsserviceleverantör
- Erfarenhet av avtalshantering
- Erfarenhet av ärendehantering

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med prövotid 6 månader
Arbetstider: Kontorsarbetstider
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Sundbyberg
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 20 januari 2019. Vi tar endast emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

OBS! När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 3.3.1-2018-49659
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nenad Duborija/ Enhetschef 0771-235 235 (växeln)

Företag
Huvudkontor, Avdelningen för verksamhetsstöd

Adress
Huvudkontor, Avdelningen för verksamhetsstöd
Slottsgatan 82
60222 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 82

Jobbnummer
4521164

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor, Avdelningen för verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor, Avdelningen för verksamhetsstöd: