Humana söker Rekryteringsansvarig

Humana Assistans AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Humana söker Rekryteringsansvarig med känsla för service och intresse av att arbeta med människor, med placering på vårt kontor i Stockholm.

Rollen:

Som rekryteringsansvarig ansvarar du tillsammans med en kollega för rekrytering och bemanning av personliga assistenter i Stockholmsregionen. Du arbetar i ett nära samarbete med våra kund- och assistentansvariga som ansvarar för att samordna personlig assistans hos våra kunder.

Dina dagliga arbetsuppgifter innebär självständigt arbete med hela rekryteringsprocessen och du har kontakt med våra kunder, deras anhöriga eller arbetsledare under rekryteringens gång. En stor del av ditt arbete sker över telefon men personliga intervjuer på kontoret förekommer också.

Eftersom tjänsten är relativt nyinrättad så förväntas du även vara drivande i utvecklingsarbetet kring våra rekryterings- och bemanningsprocesser tillsammans med rekryteringsansvariga på övriga kontor i landet. Att se över nya rekryteringskanaler, arbeta proaktivt med att bygga upp vår vikariepool och leta upp potentiella kandidater till framtida rekryteringsbehov kommer också att ingå i tjänsten. 

Vem söker vi?

Vi söker dig som tidigare arbetat med administrativa arbetsuppgifter och är bra på att bygga relationer, gillar att ge service och kan hitta lösningar på det mesta. Vi ser gärna att du har utbildning inom personalområdet och/eller erfarenhet av rekrytering och bemanning. Erfarenhet av omsorgsbranschen är ett stort plus.

Du kommer att ha många rekryteringar på gång samtidig och periodvis kommer det vara hög belastning vilket ställer höga krav på flexibilitet och engagemang. Vi ser att du kan hantera arbete under tidspress och trivs med att din plan för dagen ständigt behöver ändras. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt samt erfarenhet av att arbeta i olika datasystem.

På Humana förväntar vi oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och start är senast oktober eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 2014-07-27 

Urval och intervjuer kommer ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag!

Vi tar endast emot ansökningar via nedanstående länk.

Publiceringsdatum
2014-06-27

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator vanessa.akermo@humana.se

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Warfvinges väg 39, 7 tr 112 51 Stockholm
11251 .

Kontorsadress
Warfvinges väg 39, 7 tr 112 51 Stockholm

Jobbnummer
1925052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: