Humana söker Kund- och assistentansvarig till Gävle

Humana Assistans AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ovanåker, Tierp eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Humana söker Kund- och assistentansvariga med känsla för service och intresse av att arbeta med människor.

Som kund- och assistentansvarig är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du planerar hur assistansen ska utföras utifrån våra kunders önskemål och ansvarar för personalfrågor. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter.

Att arbeta som kund- och assistentansvarig ställer höga krav på dig som medarbetare. Du blir spindeln i nätet som förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning också rekryterar personal, har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå. 

Du arbetar gentemot Försäkringskassan och kommuner, fackliga organisationer och många andra instanser i vårt samhälle. Det innebär att du måste kunna kommunicera på ett bra sätt, vara tydlig och lyhörd. Du ska vara skicklig på att skapa långsiktiga relationer och en kunnig administratör som kan hantera många frågor och arbetsuppgifter samtidigt.

Publiceringsdatum
2015-01-28

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare eller personaladministratör. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav.

Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Vi ser att du har lätt för att skapa struktur och har ett organiserat arbetssätt. För att lyckas i rollen så krävs det att du är servicemedveten och har ett brinnande intresse för människor. Vidare är du social och har en väl utvecklad samarbetsförmåga.

Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med kunniga och trevliga kollegor i ett tillväxtföretag som präglas av ett stort engagemang för våra kunder och för våra arbetsuppgifter.

På Humana förväntar vi oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat.

Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning, deltid 75 %. Start omående eller enligt överenskommelse.

Placeringsort är Gävle och din tjänst kommer att medföra regelbundna tjänsteresor i Gävleborg.

Sista ansökningsdag är 2015-02-20

Urval och intervjuer kommer ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag!

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator vanessa.akermo@humana.se

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Drottninggatan 18 803 20 Gävle
80320 Gävle

Kontorsadress
Drottninggatan 18 803 20 Gävle

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2146090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: