Humana Assistans söker Systemansvarig
Humana Assistans AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på
www.humana.seHumana söker nu en serviceinriktad systemansvarig till vårt tid- och schemaläggningssystem. Tjänsten tillhör vår kvalitets- och utvecklingsavdelning som idag består av 9 personer. Kvalitets- och utvecklingsavdelningen arbetar med att stötta Humanas regioner i det dagliga arbetet i kvalitet och utvecklingsfrågor. Du kommer att arbeta på vårt kontor i Örebro alternativ Stockholm.
Publiceringsdatum2015-01-16Dina arbetsuppgifterSom systemansvarig kommer du att arbeta operativt med daglig drift, felsökning och förvaltning av systemet samt säkerställa att processer fungerar och utvecklas. Du kommer delvis arbeta i projektform och driva vårt utvecklingsarbete i systemet tillsammans med leverantören. Samverkan sker främst med vår leverantör Quinyx och det handlar oftast om driftsfrågor och utveckling för vår verksamhet.
Vidare så kommer du att agera support mot Humanas användare, stötta våra tjänstemän och se till att de informeras vid till exempel utvecklad funktionalitet i systemet. Du arbetar som stödfunktion och prioriterar därmed efter driftsorganisationens önskemål. Du ansvarar också för utbildningar i systemets funktioner för befintliga och nyanställda tjänstemän och användarmaterial.
Vem söker vi?
Vi söker dig med intresse för system och IT och har god datavana. Du är systemkunnig och gillar problemlösning samt har ett genuint intresse för processer. Det är viktigt att du har god administrativ förmåga och kan hantera flera ärenden samtidigt. Vi ser gärna att du har erfarenheter av personlig assistans och tidigare arbetat med webbaserad tid- och schemaläggningssystem. Du bör även ha kunskap och erfarenhet av att lösa och hantera inkommande ärende självständigt. Det är meriterande om du behärskar engelska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du som söker är ansvarstagande och självständig i arbetet samt har god problemlösningsförmåga. Du är social och kommunikativ. För att lyckas i rollen krävs det att du är serviceinriktad och kan framföra saker på ett pedagogiskt vis. Periodvis kommer det att vara hög belastning vilket ställer höga krav på flexibilitet och engagemang.
Vi förväntar oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat. Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete tillsammans med kunniga och trevliga kollegor i ett tillväxtföretag, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter.
Tjänsten är ett vikariat på minst ett år och start är enligt överenskommelse.
Placeringsort är Stockholm alternativt Örebro
Sista ansökningsdatum är 2015-02-10
Ansökningarna tar endast emot genom nedanstående länk.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
vanessa.akermo@humana.seFöretagHumana Assistans AB
AdressHumana Assistans AB
Humana Assistans AB Fabriksgatan 22 70143 Örebro
70143 Örebro
KontorsadressHumana Assistans AB Fabriksgatan 22 70143 Örebro
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2131150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.