HSB Omsorg söker en administrativ koordinator

HSB Omsorg AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HSB Omsorg AB i Stockholm, Danderyd, Huddinge, Sollentuna, Vaxholm eller i hela Sverige

HSB Omsorg grundades 1993 och är ett dotterbolag till HSB Stockholm. Vi erbjuder rut-tjänster, hemtjänst, äldreboenden och dagverksamheter. Vi har Sveriges enda specialiserade Parkinsonboende som vi driver i egen regi. Vi finns i Stockholms län, Gävle och Sundsvall. Vi omsätter ca 400 miljoner och har närmare 1 400 medarbetare. Vår vision är att ha det bästa anseendet och vara det självklara valet inom service, vård och omsorg. Vi utgår från våra kooperativa värderingar, vi återinvesterar vinsten och fokuserar på kvalitet. Våra nyckelord engagemang, trygghet, hållbarhet, omtanke och samverkan utgör vår värdegrund ETHOS.

Läs mer på www.hsbomsorg.se

Är du energisk, strukturerad och kan hålla många bollar i luften? Är du flexibel och stresstålig? Är du en problemlösare som inte är rädd för att ta dig an nya uppgifter? Då är du kanske vår nya medarbetare. På vårt huvudkontor finns VD-stab samt ekonomi-, marknads-, kvalitets- och HR-avdelning. 

Publiceringsdatum
2016-09-20

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ koordinator kommer du att rapportera till och fungera som ett stöd för VD. Du kommer även att assistera ledningsgruppen och hjälpa våra verksamheter.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och innefattar allt från att förbereda möten, boka resor och hotell, sammanställa styrelsehandlingar, föra protokoll, besvara mail och telefonsamtal m.m. Du kommer även självständigt att driva olika projekt och du är kontorsansvarig på vårt huvudkontor.

Rollen som kontorsansvarig innebär att du är den som ser till att allt fungerar, från kaffe vid chefsmöten och konferenser till att kopiatorer fungerar. Du gör beställningar angående IT, telefoni och kontorsmaterial och bistår i arbetet med arbetsplatsträffar, avtalsregister m.m. Du uppdaterar kontaktuppgifter på intranät och hemsida och är telefoniansvarig gentemot HSBs växelfunktion.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig med minst två års dokumenterad erfarenhet av rollen som självständig assistent samt med vana att assistera chefer på ledningsnivå. Du har en hög servicekänsla och en god administrativ och social förmåga. Du är strukturerad och van att hantera konfidentiell information och har förmåga att bedöma vad som behöver prioriteras. Du är en mycket van Office-användare. Och du har minst 3-årig gymnasieutbildning. Körkort är ett krav då resor till våra verksamheter kan bli aktuellt.

Dina personliga egenskaper

Då rollen är central i företaget och innefattar mycket kontakt med både interna och externa parter ställs höga krav på ett professionellt förhållningssätt, god samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift. Du är ansvarstagande, självständig och driven med ett professionellt agerande. Du är noggrann, flexibel och självgående i ditt arbete. Du klarar av att hålla många bollar i luften, är en expert på att prioritera, du trivs med ordning och reda och du har en god samarbetsförmåga. Framförallt är du en doer som får saker att hända.

Vi erbjuder

En spännande arbetsplats där dagarna sällan är lika och ett arbete med stor frihet under ansvar. Du kommer att arbeta i ett bra team tillsammans med erfarna kollegor och du har möjlighet att utvecklas både yrkesmässigt och personligt.

Tjänsten är ett vikariat på heltid preliminärt tom 1 maj 2017 med eventuell möjlighet till förlängning. Deltid kan diskuteras. Individuell lönesättning och tillträde omgående. Vi sitter i ljusa lokaler vid Mörby Centrum, dit det är lätt att ta sig både kommunalt och med bil.

I samband med anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.

Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, utan hänvisar din ansökan till extern länk.

Vi sköter hanteringen av denna rekrytering internt och avböjer därför extern hjälp med annonsering, urval etc.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Minette Öhman, VD 010-442 16 23 minette.ohman@omsorg.hsb.se

Företag
HSB Omsorg AB

Adress
HSB Omsorg AB
Svärdvägen 27
18233 Danderyd

Kontorsadress
Svärdvägen 27

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3058602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HSB Omsorg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HSB Omsorg AB: